براساس درخواست سازمان نظام پزشکی مقرر شد که توزیع واکسن در هر شهر و شهرستان با اعلام اسامی توسط سازمان نظام پزشکی و با هماهنگی و نظارت سازمان نظام پزشکی آن شهر یا شهرستان با مسئول شبکه بهداشت آن شهرستان در بیمارستان‌های تعیین شده انجام شود.

توافق سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت برای تامین و توزیع واکسن کادر درمان

به گزارش قدس آنلاین و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در جلسه مهمی که صبح امروز یکشنبه هشتم فروردین درخصوص نحوه واکسیناسیون کادر درمان، با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاون کل وزیر بهداشت، معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت در این وزارتخانه برگزار شد، توافقات لازم برای واکسیناسیون کادر درمان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شد.

در این جلسه که به دنبال پیگیری‌های گسترده و روزانه قبلی صورت پذیرفت، دکتر ظفرقندی خواستار تامین سریع و تزریق واکسن‌های استاندارد برای کادر درمان کشور شد و در نهایت درخصوص چگونگی تامین و توزیع واکسن‌های کادر درمان توافقات لازم صورت پذیرفت.

در این جلسه در مورد راه‌های تامین سریع واکسن‌های مورد نیاز کادر درمان از طرق مختلف هماهنگی‌های لازم انجام شد. همچنین براساس درخواست سازمان نظام پزشکی مقرر شد واکسیناسیون دقیقا براساس اولویت‌های ثبت شده در سند ملی واکسیناسیون کشور انجام شود و خارج از اولویت‌های ذکر شده هیچ گونه تلقیحی انجام نشود.

همچنین براساس درخواست سازمان نظام پزشکی مقرر شد که توزیع واکسن در هر شهر و شهرستان با اعلام اسامی توسط سازمان نظام پزشکی و با هماهنگی و نظارت سازمان نظام پزشکی آن شهر یا شهرستان با مسئول شبکه بهداشت آن شهرستان در بیمارستان‌های تعیین شده انجام شود.

جزئیات انجام برنامه واکسیناسیون کادر درمان که به صورت سریع و چند هفته‌ای انجام خواهد شد در همین هفته توسط ریاست سازمان نظام پزشکی اعلام خواهد شد.

گفتنی است علاوه بر کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر اساس آماری که تا کنون در سامانه نظام پزشکی اقدام به ثبت نام کرده اند، حدود ۶۰ هزار نفر از کادر درمان بخش خصوصی برای دریافت واکسن کرونا ثبت نام کرده‌اند. از این تعداد ۳۴۳۰۶ نفر خانم و ۲۵۶۸۴ نفر مرد هستند.

از بین ثبت نام شدگان همچنین حدود ۱۰ هزار نفر بالای ۵۵ سال و مابقی زیر این سن هستند. بیشترین نفرات در استان تهران با ۲۱۶۱۶ نفر و کمترین ایلام با  ۲۱۳ نفر اعضای کادردرمان هستند که تا کنون از طریق سامانه موفق به ثبت نام شده اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها