سونی اعلام کرد که فعالیت‌ها و پشتیبانی فروشگاه خود با دستگاه‌های PS۳ ، PS Vita و PSP پایان می‌دهد.

سونی رسما پشتیبانی PS Store را از PS۳ ، PS Vita و PSP قطع می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، سونی به تازگی اعلام کرده است که فعالیت‌های فروشگاه PlayStation را در PS۳ و PSP در تاریخ ۲ جولای ۲۰۲۱ پایان می دهد. علاوه بر این، فروشگاه PS Vita نیز با یک اولتیماتوم برای مدت طولانی‌تری تا ۲۷ آگوست ۲۰۲۱ پشتیبانی می‌شود.

با وجود پایان یافتن خدمات PS Store در دستگاه های ذکر شده در بالا، دسترسی به برخی منابع همچنان امکان پذیر است. در زیر آن را بررسی می‌کنیم:

بعد از بسته شدن فروشگاه PlayStation و خرید ویژگی‌های دستگاه‌های PS۳ ، PS Vita و PSP از چه ویژگی‌هایی می‌توانیم استفاده کنیم؟

ویژگی‌هایی که همچنان می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید:

همچنان می توانید عناوین بازی قبلاً خریداری شده را بارگیری و بازی کنید.

به محتوای ویدیویی / رسانه‌ای خریداری شده قبلی دسترسی پیدا کنید.

از ویژگی‌های بازی و PS Plus استفاده کنید.

تا زمانی که عضو این سرویس باشید، همچنان می‌توانید از طریق PS Plus عناوین مختلف را بارگیری و بازی کنید.

ویژگی‌هایی که دسترسی به آنها را از دست خواهید داد:

دیگر نمی‌توانید محتوای دیجیتال PS۳ ، PS Vita و PSP را خریداری کنید؛ از جمله بازی ها و محتوای ویدیویی.

گیمرها نمی‌توانند از طریق بازی‌های PS۳ ، PS Vita و PSP خریدهای درون بازی را انجام دهند.

پس از بسته شدن PS Store، دیگر نمی‌توانید کوپن‌های کیف پول را در دستگاه‌های PS۳ ، PS Vita یا PSP خریداری کنید. وجوه موجود در کیف پول PSN شما در حساب PSN شما باقی خواهد ماند. با این حال، فقط می‌توانید از بودجه موجود در کیف پول خود برای خرید محصولات PS۴ و PS۵ در فروشگاه PS در وب، PS App یا کنسول‌های PS۴ و PS۵ استفاده کنید.

سونی همچنین پایان PS Store  از طریق مرورگر وب PS۱ ، PS۲ ، PS۳ ، PS Vita و PSP را صادر کرد. یک URL خاص هنوز به گیمرها اجازه می داد به فروشگاه قدیمی سونی دسترسی پیدا کنند و بازی های کنسول‌های قدیمی را خریداری کنند. با این حال، این پیوند غیرفعال شده است و اکنون به فروشگاه PlayStation جدید هدایت می شود. فروشگاه فعلی پلی استیشن فقط بازی‌های PS۴ و PS۵ را موجود دارد و جزئیات کامل در وب سایت رسمی PlayStation موجود است.

علاوه بر بازی های ذکر شده PS۳ ، PS Vita و PSP، این شرکت همچنین در ماه‌های آینده فیلم‌ها و نمایش‌ها را از فروشگاه PS۴ PS حذف خواهد کرد.

کاربران PS۳ احتمالاً در این مرحله احساس خیانت می‌کنند اما این کنسول در حال حاضر بیش از ۱۵ سال از عرضه آن می‌گذرد و احتمالاً سونی باید پولی را که صرف زنده نگه داشتن فروشگاه کنسول کرده است، پس انداز کند. اوضاع برای PS Vita که به اندازه PS۳ قدیمی نبود، بدتر است، این کنسول آخرین تلاش این شرکت در بازار کنسول‌های قابل حمل بود اما با شکست کامل به پایان رسید.

کاربران پلی استیشن ۴ هنوز وقت زیادی برای لذت بردن از فروشگاه PS خواهند داشت. با این حال، این دسته اتفاقات برای پلی استیشن ۴ نیز سرانجام فرا می رسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها