رئیس جمهوری گفت: ترامپ به یکی از مقامات کشورهای دیگر گفته بود که ما حاضریم در مسئله کرونا به ایران کمک کنیم و حاضریم 4 عدد ونتیلاتور به ایران بدهیم و من هم در جواب گفته بودم که دولت آمریکا هرچه قدر نیاز به ونتیلاتور داشته باشد ما حاضریم که برای آنها صادر کنیم.

روحانی: ترامپ می‌خواست 4دستگاه ونتیلاتور به ایران هدیه بدهد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس‌جمهور پس از اتمام آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت صنعت طی سخنانی اظهار داشت: در این شصت آیین افتتاح بیش از هفت هزار و ششصد طرح و پروژه  افتتاح شده که بیانگر آن است که دشمنان ما هنوز قدرت ملت ایران را درک نکرده‌اند.

روحانی با اشاره به کمبود دانش مقامات آمریکا نسبت به ملت ایران خاطرنشان کرد: در اوایل همه‌گیری ویروس کرونا، ترامپ به یکی از مقامات کشورهای دیگر گفته بود که ما حاضریم در مسئله کرونا به ایران کمک کنیم و حاضریم 4 عدد ونتیلاتور به ایران بدهیم و من هم در جواب گفته بودم که دولت آمریکا هرچه قدر نیاز به ونتیلاتور داشته باشد ما حاضریم که برای آنها صادر کنیم. این اظهارات مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها ملت ایران را نمی‌شناسند.

وی گفت:‌ رهبر انقلاب به صراحت اعلام کردند که اگر آمریکا به برجام بازگردد و تحریم‌ها را لغو کند ما بلافاصله به برجام باز می‌گردیم ولی آنچه که تا الان مشخص شده نشان می‌دهد که دولت جدید آمریکا نیز همان رویه دولت قبل را دنبال می‌کند.

روحانی در ادامه با بیان اینکه به امید خدا امسال از کرونا عبور خواهیم کرد و تا پایان سال واکسن به اندازه کافی وارد و تولید می‌شود، عنوان کرد:‌ ما از این بیماری عبور خواهیم کرد و دولت با همه توان راه تولید و صنعت را ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور گفت:‌ در سال گذشته 36 هزار مجوز برای واحدهای صنعتی صادر شده است، این در حالی است که  کل واحدهای فعال صنعتی ما 75 هزار واحد است و دربرابر این 75 هزار واحد  36 هزار واحد صنعتی جدید فعالیت جدیدی را آغاز کرده‌اند که نشان می‌دهد کشور سراسر تبدیل به کارگاه فعالیت برای آبادانی بیشتر ایران شده است.

وی با اشاره به تاثیر بخش پتروشیمی و صنایع معدنی در کاهش پیامدهای تحریمی آمریکا ادامه داد:‌ مردم بدانند اگر پتروشیمی و صنایع معدنی نبود با شرایطی که سال 99 داشتیم برای تامین ارز مورد نیاز کشور حتما مشکل داشتیم البته بخش های دیگر نیز سهیم بودند صنایع دارویی، غذایی، ‌لوازم خانگی و بخش کشاورزی هم فعال بودند منتها صادارت در صنایع معدنی و پتروشیمی به عنوان دو رکن اساسی بوده و بیشترین ارز مورد نیاز ما را تامین کردند این بخش‌ها دشمن را مایوس کردند و ملت را امیدوار کردند البته این به معنای آن نیست که مردم سختی نکشیدند، به هر حال این یک جنگ بود و جنگ ویژگی‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد.

روحانی تاکید کرد:‌ آنهایی که می‌گویند ابتدا ایران باید تعهدات برجامی را انجام دهد به این توجه داشته باشند که بار سنگین برجام پس از خروج آمریکا تنها بر دوش ملت ایران بوده است و تنها ما به تعهداتمان پایبند بوده‌ایم امروز نوبت 5+1 است که به تعهداتش عمل کند هر روز تاخیر به ضرر آنها است و هر روز زودتر در برابر قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل سر فرود بیاورند به نفع خودشان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها