مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی نقش بی‌بدیلی در شناسایی مبتلایان به کرونا داشته است.

برکات بی‌بدیل طرح شهید سلیمانی در خراسان رضوی/غربالگری‌ها ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین محمدحسن درخشان   اظهار داشت: تاکنون 699 هزار و 444 نفر از افراد پرخطر در قالب طرح تشدید شهید سلیمانی غربالگری شدند که از این میزان 14 هزار و 100 نفر از آنان در هفته نخست فروردین ماه امسال بوده است.

درخشان افزود: طرح نوروزی حوزه مدیریت توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین ماه امسال ادامه می‌یابد، اما با توجه به روند تشدید گام چهارم مبارزه با کرونا در کنار انجام خدمات نوروزی، تشدید طرح شهید سلیمانی از 18 اسفند ماه 1399 تا 18 فروردین ماه 1400 را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌های تشدیدی طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیجیان و نیروهای داوطلب هلال احمر در حال اجرا است و در همین زمینه تفاهم‌نامه همکاری 3 جانبه میان دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و جمعیت هلال احمر منعقد شده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در بحث تشخیص کرونا و انجام تست‌های مربوط به کووید 19 تعداد 40 مرکز منتخب کرونا فعال است، خاطرنشان کرد: تاکنون 295 هزار و 171 قلم از انواع وسایل نمونه‌گیری و تشخیصی و 80 هزار عدد از اقلام مربوط به رپید تست (تست تشخیص سریع کووید 19) در اختیار مسئولان این مراکز قرار گرفته و خوشبختانه هیچگونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

درخشان با اشاره به اینکه از ابتدای بحران کرونا تاکنون 4 مرحله از طرح‌های کشوری بسیج ملی، سینا و HIS در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده تصریح کرد: در غربالگری صورت گرفته از افراد پرخطر که در قالب طرح تشدیدی شهید سلیمانی انجام شد تعداد 699 هزار و 444 نفر غربالگری شدند که از این میزان38 هزار و 172 نیاز به پیگیری داشتند که 36 هزار و 782 معادل 96.4 درصد مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تعداد 131 مرکز خدمات جامع سلامت در 15 شهرستان حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام نوروز امسال فعال است که از این تعداد 42 مرکز آن در شهر مشهد بوده و 89 مرکز مابقی هم در 14 شهرستان دیگر است، ضمن اینکه 5 مرکز فوق‌العاده در مناطق مرزی فعال بوده و نیروهای مراکز مرزی نظارت ویژه بر ورودها و خروج‌ها دارند.

برچسب‌ها