دکتر رحیمی گفت: باتوجه به آخرین وضعیت کرونایی مشهد و تغییر رنگ این شهر از زرد به نارنجی، الزامات و محدودیت های این شهر نیز تغییر خواهد کرد و شهروندان موظف به رعایت محدودیت های جدید هستند.

آخرین تصمیمات کرونایی در پی تغییر رنگ مشهد به نارنجی / تعطیلی کامل فعالیت های آموزشی، فرهنگی و  اجتماعی / کاهش حضور کارکنان ادارات در محل کار

دکتر حمیدرضا رحیمی درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین بیان کرد: باتوجه به آخرین داده های نرم افزار ماسک، وضعیت کرونای مشهد از رنگ زرد به نارنجی تغییر رنگ داده و به همین دلیل محدودیت های جدیدی از شنبه ۱۴ فروردین ماه در مشهد اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار داشت: براساس شرایط جدید، تعداد کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروی و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار، حداکثر تا یک سوم کاهش خواهد یافت. همچنین حداکثر نیمی از کارکنان سایر دستگاه ها می توانند در محل کار حضور داشته و نیمی دیگر باید اقدام به دورکاری نمایند. همچنین ماموریت های اداری غیرضرور لغو و جلسات با رعایت الزامات بهداشتی در فضای سربسته حداکثر با تعداد ۲۰ نفر قابل انجام است.

وی با ذکر این موضوع که مشاغل گروهای سه و چهار به طور کامل و به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود، عنوان کرد: این شرایط بانظر و تشخیص وزارت بهداشت قابل تسهیل و یا تشدید است. همچنین تمامی فعالیت های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها و موسسات و آموزشگاه ها و حوزه های علمیه و نیز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مساجد و مراسم های آیینی و مذهبی نیز به طور کامل تعطیل خواهد بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص وضعیت تردد خودروها در شرایط نارنجی ابراز داشت: ورود خودرهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها و همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی به طور کامل ممنوع است و متخلفین در هر ۲۴ ساعت به میزان ۵۰۰ هزارتومان جریمه خواهند شد.

وی افزود: تردد خودروهای شخصی نیز مانند روزهای گذشته درسطح شهر از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح به استثنای خودروهای مجاز با تایید فرمانداری ممنوع است و جریمه ۲۰۰ هزارتومانی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها