معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان طی سال گذشته از نظر سرمایه‌گذاری در طرحها و جذب سرمایه‌گذار خارجی پیشتاز بود.

خراسان رضوی در جذب سرمایه‌گذار خارجی پیشتاز است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی اشرفی افزود: پارسال با وجود مشکلات ناشی از شیوع کرونا و تشدید تحریم‌های بین المللی، سرمایه گذاری خارجی انجام شده در طرحهای مختلف استان نسبت به کل سالهای گذشته رشد قابل توجهی یافت و خراسان رضوی را از این نظر پیشتاز استانهای کشور نمود.  

وی ادامه داد: پارسال ۵۷ طرح با سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۱۲۹ میلیون دلار در هیات سرمایه گذاری خارجی کشور برای استان خراسان رضوی تصویب شد که این تعداد بیش از دو برابر تعداد طرحهای استان تهران به عنوان دومین استان پس از خراسان رضوی است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین ۲۰ طرح دیگر با سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برای تصویب به سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران ارسال شد.

وی افزود: سرمایه گذاران خارجی که در سال گذشته مجوز سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی دریافت کرده‌اند از کشورهای پاکستان، هندوستان، افغانستان، عراق، روسیه،  هنگ کنگ، لبنان، فرانسه،  آلمان و ترکیه هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها