معاون اول رئیس جمهور در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی از اقدامات این آستان طی یک سال اخیر و همکاری با دولت برای مقابله با مشکلات ناشی از بیماری کرونا تقدیر کرد.

تقدیر جهانگیری از اقدامات آستان قدس در ایام کرونا/ آستان قدس کمک کار دولت بوده است

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه وزیران اقتصاد و آموزش و پرورش و هیئت همراه در جریان سفر به مشهد مقدس، ظهر امروز با تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران و مسئولان آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد.
جهانگیری در ابتدای این دیدار، ضمن قدردانی از توجه و تلاش‌های تولیت آستان قدس رضوی در همراهی با دولت برای رفع مشکلات مردم و فراهم سازی مقدمات زیارت متعالی برای زائران، گفت: حرم مطهر امام رضا(ع) همواره ملجاء و پناه عاشقان و دلدادگان امام هشتم(ع) است.
معاون اول رئیس جمهور به شرایط خاص کشور طی یک سال اخیر و مواجهه با بیماری کرونا اشاره و تصریح کرد: در طول این مدت، کشور علاوه بر ویروس کرونا با یک ویروس خطرناک تر به نام تحریم ها نیز مواجه بوده است.
وی افزود: با این وجود خوشبختانه با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش همگان، به اذعان خود آمریکایی ها سیاست فشار حداکثری با شکست مواجه شده و بعد از سه سال، نتیجه مقاومت در مقابل فشار حداکثری دشمن، سربلندی ملت ایران و شکست و روسیاهی آمریکا بوده است.
جهانگیری ادامه داد: در شرایط مواجهه با چنین فشاری، مقابله با ویروسی به نام کرونا که همه ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد نیز شرایط را دشوارتر کرد و منجر به بروز مشکلاتی شد که نیاز به تلاش همگانی برای مواجهه با آن داشت.
وی در ادامه گفت: یکی از اقدامات برجسته ای که در این مدت انجام شد، حمایت علمای اسلام، مراجع و در رأس آنها، رهبر معظم انقلاب از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بود.
وی اضافه کرد: کرونا فقط مسائل دینی و مذهبی را تحت تاثیر قرار نداد، بلکه کل اقتصاد کشور دچار آسیب شد و در این ماجرا استان خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد که اقتصادش متکی به زیارت و حضور زائران است لطمه بیشتری دید.
معاون اول رئیس جمهور همچنین اقدامات آستان قدس در حمایت از آسیب دیدگان کرونا را قابل تقدیر دانست و گفت: زمانی که رهبر انقلاب همه را به کمک مومنانه توصیه کردند، آستان قدس رضوی به طور کامل پای کار آمد و برای حمایت از نیازمندان، کمک کار دولت بود.
جهانگیری همچنین همکاری ها و تعاملات دولت و آستان قدس رضوی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: تلاش کرده ایم همواره ارتباط خوبی بین دولت و آستان قدس برقرار باشد که خوشبختانه این هدف محقق شده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی در آستان قدس رضوی را نقطه بسیار مثبت و تعیین کننده در این آستان مقدس دانست و افزود: جنابعالی همواره از یک سلامت نفس و سعه صدر قوی برخوردار بوده اید و با توجه به سابقه کاری و توفیق حضور طولانی مدت در محضر رهبر معظم انقلاب، فرمایشات و مطالبات ایشان را در همه جا به خصوص در آستان قدس اجرایی کرده اید.
وی تصریح کرد: حضور جنابعالی در آستان قدس رضوی برای دولت هم توفیقی بوده که بستر همکاری های بیشتر را فراهم کرده است.
معاون اول رئیس جمهور در این دیدار به مطالبات آستان قدس رضوی از دولت نیز اشاره کرد و به وزیر اقتصاد که او را در این دیدار همراهی می کرد، دستور پیگیری های لازم برای تحقق مطالبات و تعهدات آستان قدس از دولت را داد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها