به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر افت قیمت دلار ناشی از مطرح شدن مباحث سیاسی، مذاکرات هسته‌ای و از سرگیری گفت‌وگوها در باره برجام باعث کاهش قیمت سکه نیز شد.

علت افت ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه چه بود؟/ حباب سکه ۳۵۰ هزار تومان شد

«محمد کشتی‌آرای» نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با قدس آنلاین پیرامون دلایل افت ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه گفت: درواقع کاهش هزار تومانی قیمت دلار باعث کاهش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه شد؛ در عین حال خرید و فروشی در بازار اتفاق نمی‌افتد و تقاضایی در بازار وجود ندارد؛ البته این نکته هم قابل توجه است که بازار هنوز به روال قبیل بازنگشته و به اصطلاح بازار طلا و سکه در سال جدید داغ نشده است.

کشتی آرای در باره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا تصریح کرد:با توجه به مطرح شدن مباحث سیاسی، مذاکرات هسته‌ای، از سرگیری گفت‌وگوها در باره برجام  بازار ارز یک شوک قیمتی را تجربه کرد و همین مسئله کاهش قیمت طلا و سکه را در پی داشت.

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۱,۰۵۳,۰۰۰ (یک میلیون و پنجاه و سه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۰۴ درصدی داشته است.

وی افزود: در هفته دوم تعطیلات نوروز، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون ۱۰۰ هزار تومان رسیده بود ولی از دیروز با کاهش قیمت ارز، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۵۰ هزار تومانی همراه شده و با قیمت یک میلیون و ۵۳ هزار تومان معامله می‌شود.

کشتی آرای اظهار داشت: حباب سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۵۰ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها