سخنران حرم مطهر رضوی گفت: رعایت تقوای الهی اساس اخلاق اسلامی است و انسان بدون رعایت تقوا به وادی اخلاق دست پیدا نمی کند.

 رعایت تقوای الهی اساس اخلاق اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید علی سجادی زاده در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، به تبیین اخلاق اسلامی در نهج البلاغه پرداخت و گفت: اساس اخلاق باید بر اساس تقوا و پرهیزگاری باشد و انسان اگر تقوای الهی نداشته باشد نمی تواند به اصول اخلاقی پایبند باشد.

وی با بیان اینکه فرد بی تقوا باکی از نافرمانی خدا ندارد افزود: اعمال نیک انسان زمانی مورد قبول درگاه خداوند قرار می گیرد که توام با تقوا باشد، بنابراین کسی که می خواهد به وادی اخلاق برسد باید ابتدا تقوای الهی را رعایت کند.

این کارشناس دینی ادامه داد: مولای متقیان حضرت علی(ع) در توصیف افراد با تقوا فرموده اند: «متقین کسانی هستند که مراقب زبان خود هستند». بنابراین این افراد زبانی نرم و لطیف دارند، دروغ نمی گویند، محکم و استوار سخن می گویند و همیشه مراقب هستند با زبان خود دیگران را آزار ندهند.

حجت الاسلام سجادی زاده ابراز کرد: از نگاه امیرالمومنین(ع) مومن واقعی کسی است که مردم از دست و زبان او در امان هستند و آزاری از او به دیگران نرسد. زبان عضوی از بدن است که می تواند انسان را به گناهان بسیاری مانند دورغ، تهمت، زخم زبان و ... وادارد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از نشانه های انسان مومن و با تقوا، راز داری است. انسان مومن همیشه اسرار مردم را در دل نگه می دارد و با فاش کردن سر دیگران موجب رنجش و ناراحتی آنها نمی شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها