زمان برگزاری بازی‌های استقلال در لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد و باشگاه استقلال بی‌آنکه واکنشی نسبت به ساعت شروع بازی‌های خود در این عرصه داشته باشد برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا که متأثر از نفوذ سعودی‌ها بود را پذیرفته است.

خشم شب در انتظار آبی‌ها

باشگاه استقلال حتی یک اعتراض شفاهی به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام نداد تا مشخص شود با عقب‌نشینی مقابل این موضوع مهم قصد دارد به مصاف رقبای آسیایی خود برود.

در برنامه‌ای که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده بازی‌های استقلال به وقت محلی یا قرار است رأس ساعت 21:00 انجام شود، یا ساعت 24:00. اختلاف زمان ایران و عربستان نیز 90 دقیقه است و اگر یک محاسبه ذهنی داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم بازی‌هایی که قرار است رأس ساعت24:00 برگزار شود، به وقت کشورمان در ساعت یک و30 دقیقه بامداد شروع می‌شود که درنتیجه نقطه پایان این بازی ساعت 3بامداد خواهد بود. هیچ یک از تیم‌های ایرانی عادت به بازی در چنین ساعاتی را ندارند و حتی در ایام ماه مبارک رمضان که سازمان لیگ بازی‌ها را پس از افطار برگزار می‌کرد درنهایت زمان شروع رقابت‌ها ساعت 10 شب بود، اما کشور عربستان که شرایط آب و هوایی گرمی دراین فصل دارد ظاهراً هم موضوع تقارن با ماه مبارک رمضان و هم گرما را بهانه کرده تا این رقابت‌ها در زمان دلخواه تیم‌های کشور خود برگزار شود. بدون شک تیم‌های عربستانی و حتی قطری به دلیل نزدیکی جغرافیایی و سنت همیشگی بازی در شب مشکلی با برگزاری بازی در چنین زمانی را نخواهند داشت اما تیم‌های عراقی و ایرانی بیشتر از این موضوع لطمه خواهند دید و استقلال در این میان با مشکلات بیشتری مواجه می‌شود.

تغییر زمان تمرینات

همین مسئله موجب نگرانی فرهاد مجیدی هم شده اما سرمربی استقلال واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است. مجیدی در میان بازیکنان خود به این موضوع اشاره کرده و قصد دارد پس از بازی با پیکان زمان تمرینات تیمش را با تغییرات زیادی مواجه کند، فرهاد می‌داند که اعتراض به این موضوع از سوی او هیچ دردی دوا نخواهد کرد و نفوذ سعودی‌ها در دستگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا مانع از پیشبرد اهداف او خواهد شد. فرهاد تنها با اشاره به اینکه ناچاریم زمان تمرین تیم را تغییر دهیم (احتمالاً او تمرین تیمش را به ساعت 9 شب موکول خواهد کرد) به استقبال این موضوع مهم رفته است. اما شاید سرمربی استقلال هم در نهان خود بیش از حد نگران مصدومیت‌های احتمالی بازیکنان است که احتمالاً در زمان شروع بازی‌ها مجموعه تیم را تهدید خواهد کرد. به واقع مشخص نیست بازیکنانی که درهمه ایام فعالیت خود در این ساعات معمولاً به خواب فرو می‌روند تا برای تمرین و بازی‌های روز بعد آماده شوند، چگونه می‌خواهند یک بازی سنگین که پای صعود آسیایی درمیان است را به خوشی به سرانجام برسانند.

برچسب‌ها