بیش از یک سال از شیوع و همه گیری کرونا در کشور می گذرد و طبق گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، آستان قدس رضوی همچنان به عنوان یکی از مجموعه های الگو و پیشتاز در حوزه اجرای پروتکل های بهداشتی شناخته می شود.

توزیع ۱۰ میلیون ماسک و ۶۰۰ تُن محلول ضدعفونی در حرم رضوی طی یک سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، طی یک سال اخیر به تبع شیوع کرونا، اولویت های برنامه ها در حرم مطهر رضوی نیز با تغییراتی همراه شد و تلاش ها و برنامه ریزی ها در حوزه هایی متمرکز شد که بتواند امکان زیارت همراه با حفظ سلامت را برای زائران حرم مطهر امام رضا(ع) فراهم سازد.

با عنایت حضرت رضا(ع)، تلاش های خادمان رضوی در این زمینه موثر بوده و نه تنها رضایت ستاد ملی مقابله با کرونا را به همراه داشته، بلکه زائران و مجاوران نیز رضایتمندی خود از اقدامات انجام شده را اعلام کرده اند.

در ایام کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر با نظم و دقت اجرایی و ماسک و مواد ضدعفونی کننده میان زائران توزیع شد، بطوریکه نه تنها هیچ شکایتی در این خصوص وجود نداشت بلکه تمجیدها و تقدیرهای بسیاری از سوی اشخاص مختلف را به دنبال داشت.

توزیع ۲ میلیون ماسک در ایام نوروز

در همین راستا، معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی در گفتگو با آستان نیوز گزارشی از اقدامات انجام شده برای ایجاد فرصت زیارت در دوره کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه کرد و گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تا کنون حدود ۱۰ میلیون ماسک بین زائرین و مجاورین این آستان ملکوتی توزیع شده است.

امین بهنام افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۰ نیز دو میلیون ماسک برای توزیع بین ارادتمندان امام رضا(ع) در اماکن متبرکه رضوی مهیا شده بود.

مصرف بیش از ۶۰۰ تُن محلول ضدعفونی کننده

وی ادامه دارد: همچنین در سال گذشته ۵۵۰ تُن محلول ضدعفونی‌ کننده سطوح و ۷۵ تن محلول ضدعفونی کننده دست نیز در گوشه و کنار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) مورد استفاده قرار گرفت تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، بستر مناسبی برای حضور زائران فراهم شود.

به گفته بهنام، محلول‌های ضدعفونی‌کننده سطوح با پمپ‌های دوشی و همچنین خودروهای نیسان مجهز به پمپ در اماکن متبرکه رضوی مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی ادامه داد: همچنین در راستای خدمت‌رسانی به محبان حضرت رضا(ع)، ۷۰ دستگاه ضدعفونی خودکار چشمی و حدود ۷۰ پمپ دستی فشاری محلول ضدعفونی نیز در قسمت های مختلف صحن و سرای رضوی، از جمله ورودی‌ها، گیت‌های بازرسی و داخل رواق‌ها قرار گرفته است.

استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان

بهنام افزود: در کنار استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده دست، معاونت خدمات زائران از ظرفیت نخبگانی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بهداشت نیز استفاده کرده و در برخی نقاط حرم مطهر همچون رواق‌ها از محلول‌های ضدعفونی کننده دست فاقد الکل، و تهیه شده به شکل ارگانیک و گیاهی را محقق کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها