عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) گفت: اقدامات پیشگیرانه کرونا برای حفظ سلامت زائران در آستان قدس رضوی قابل تقدیر است و می‌تواند الگویی برای سایر مراکز مذهبی در جهان اسلام باشد.

اقدامات آستان قدس در مقابله با کرونا الگویی برای سایر مراکز مذهبی است

به گزارش قدس آنلاین، انسیه خزعلی عضو هیئت علمی و رئیس سابق دانشگاه الزهرا(س) در گفت‌وگو با آستان نیوز، به اقدامات موفق آستان قدس رضوی در پیشگیری از شیوع کرونا اشاره و عنوان کرد: از آنجایی که بارگاه منور رضوی کانون‌ رفت و آمد زائران عاشق و دلباخته است و این قطب های مذهبی و فرهنگی روزانه هزاران زائر را در خود جای می دهد اقدامات پیشگیرانه شیوع کرونا و سلامت زائران و مجاوران بسیار مورد توجه و حائز اهمیت است.

وی ابراز کرد: این مجموعه مقدس، با برنامه‌ریزی و مطالعات علمی دقیق، اقدامات عملیاتی خود را در مقابله با شیوع کرونا نه تنها در حرم مطهر بلکه در شهر مشهد و حتی استان‌های خراسان، آغاز کرد که اگر این اقدامات نبود شاهد رشد روزافزون این بیماری بودیم.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: فاصله گذاری‌ها، قرار دادن فرش‌ها در شرایط خاص، تذکرات پی در پی خدام برای رعایت زائران و استفاده از ماسک، کنترل زائران در درب های ورودی حرم مطهر با ضد عفونی کردن دستها، ضدعفونی کردن مکان‌های دارای بار آلودگی بالا نظیر درب‌ها، سنگفرش‌ها، سطوح رواق‌های متبرکه، سرویس‌های بهداشتی و... در زمانی اندک، قابل تقدیر و تحسین است.

خزعلی تصریح کرد: این آستان مقدس با رعایت موازین بهداشتی و همچنین بهره‌مندی از علم روز و دستاوردهای نوین علمی می‌تواند نقش الگو بخشی برای سایر مراکز مذهبی داشته باشد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها