۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 746622

قیمت طلا و سکه در آخرین روز معاملاتی سال ۱۴۰۲ با رشد ارزش بسته شد.

سقف قیمت سکه شکست/ قیمت طلا، عجیب شد

سکه‌های بهار و گرمی به کانال بالاتر صعود کردند و هر مثقال طلا ۱۴ میلیون تومان شد. در یک سال اخیر سکه بهار با بازدهی ۳۰ درصدی بیشترین رشد قیمت را در بازار طلا داشت.

قیمت طلا و سکه روز دوشنبه و آخرین روز معاملاتی امسال در روند افزایشی قرار گرفت. این افزایش قیمت در حالی بود که قیمت دلار افزایشی نداشت و انس جهانی طلا رشد پنج دلاری داشت.

در یک سال اخیر قیمت طلا و سکه بازدهی مثبت در تمام قطعات و وزن‌ها داشت. در مدت یاد شده سکه بهار با افزایش هشت میلیون تومانی بیشتری بازدهی را در بازار طلا تجربه کرد.

در تصویر زیر نمودار بازدهی یک ساله طلا و سکه نمایش داده شده است:

قیمت سکه
نمودار قیمت سکه

سکه بهار ۳۶ میلیونی شد

سکه امامی روز دوشنبه ۲۸ اسفند با افزایش ۶۱۴ هزار تومانی در کانال ۳۸ میلیون تومانی پیشروی کرد و با قیمت ۳۸ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار افزایش ۳۱۵ هزار تومانی داشت و در کف کانال ۳۶ میلیون تومانی ایستاد.

گفتنی است روز دوشنبه نیم‌سکه با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی برخلاف روزهای گذشته کمترین رشد قیمت را در بازار سکه داشت و با قیمت ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه گرمی ۲۰۰ هزار تومان گران شد و هفت میلیون تومانی شد.

مثقال ۱۴ میلیون تومانی شد

قیمت هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۱۳۷ هزار تومان افزایش یافت و با رقم ۱۴ میلیون ۱۲ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۳۴ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۲۳۴ هزار تومانی ایستاد. همچنین قیمت طلای دست دوم به رقم سه میلیون و ۱۹۱ هزار تومان رسید.

حباب سکه روز دوشنبه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۱۶۴ هزارتومان، ربع سکه ۴۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲۰۹ هزار تومان افزایش داشت اما حباب ‌سکه بهار ۶۱۴ هزار تومان و نیم‌سکه ۷۵ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.