شکارچیان غیر مجاز شب گذشته در منطقه شکار ممنوع فیله‌خاصه زنجان پس از تعقیب و گریز با اسلحه جنگی اقدام به تیراندازی به دو محیط بان زنجانی کرده و به شکل ناجوانمردانه‌ای هر دو محیط‌بان را با شهادت می‌رسانند.

همه جزئیات در مورد شهادت محیط‌بانان زنجانی/ شلیک به محیط‌بان با اسلحه کلاشینکف

به گزارش قدس آنلاین، ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که ساعت 18 و 30 دقیقه روز دوشنبه، محیط بانان زنجانی در منطقه منطقه شکار ممنوع «فیله خاصه» به یک دستگاه نیسان با دو سرنشین که برای شکار در منطقه حضور داشته‌اند مشکوک ایست می‌دهند که آنها اقدام به فرار و محیط‌بانان نیز با یک دستگاه خودروی «پیکاپ» اقدام به تعقیب آنها می‌کنند.

محیط‌بانان در پی این تعقیب و گریز از طریق بی‌سیم و تلفن همراه به مرکز محیط‌بانی و اداره کل محیط زیست جریان را اعلام می‌کنند تا شکارچیان را که به طرف جاده زنجان به قزوین در حرکت بودند دستگیر کنند.

به گفته محبت‌خانی، رئیس یگان حفاظت محیط زیست پس از ادامه این تعقیب و گریز شکارچیان از ادامه مسیر خودداری و دوباره به جاده فرعی بازگشته‌اند که محیط‌بانان نیز حدود یک ساعت به تعقیب آنها ادامه داده‌اند.

به گفته رئیس یگان حفاظت محیط زیست ارتباط محیط‌بانان با مرکز از ساعت 19 و 30 قطع می‌شود و پس از آن هیچ کدام از محیط‌بانان به تلفن همراه و بی‌سیم خود جواب نمی‌دهند که پس از آن تلاش برای یافتن آنها آغاز می‌شود.

با قطع ارتباط نیروهای کمکی به محل اعزام می‌شوند تا وضعیت آنها مشخص شود، که به دلیل تاریکی هوا جست‌جوها به نتیجه‌ نمی‌رسد، اما با روشن شدن هوا در روز سه‌شنبه هفدهم فروردین جست‌وجو برای یافتن محیط‌بانان آغاز می‌شود، که خودروی آنها به همراه پیکر بی جان آنها که با تیر جنگی به شهادت رسیده بودند، در کنار خودروی آنها پیدا می‌شود.

پلیس و مقامات قضایی بلافاصله وارد صحنه شده و اقدامات اولیه برای شناسایی عاملان این اقدام آغاز می‌شود.

مشخص شدن هویت دو محیط‌بان شهید 

بعد از این حادثه مدیرکل محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با فارس ضمن تایید شهادت دو محیط‌بان زنجانی اظهار کرد: دو نفر از محیط بانان زنجانی شب گذشته بر اثر تعقیب و گریز با افراد ناشناس در منطقه حفاظت شده فیله خاصه استان زنجان، بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسیده‌اند.

حسین آبسالان با اشاره به اینکه این دو نفر از محیط بانان به نام‌های مهدی مجلل و میکاییل هاشمی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسیدند، افزود: جزئیات حادثه توسط نیروی انتظامی در دست بررسی است.
در پی به شهادت رسیدن دو نفر از محیط بانان در حین انجام ماموریت در زنجان توسط افراد ناشناس، رئیس کل دادگستری استان زنجان نیز برای پیگیری بررسی موضوع و بازداشت مرتکبان دستورات فوری صادر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان از دستگیری عاملان شهادت دو محیط بان در این استان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین کرمی اظهار کرد: با بررسی و پیگیری‌هایی که بلافاصله پس از وقوع این جنایت صورت گرفت یکی از عوامل اصلی به سرعت دستگیر شد و از خانه این فرد یک لاشه آهوی شکار شده نیز کشف شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دو دستگاه خودروی نیسان و پژو از این افراد کشف شده است ادامه داد: عامل اصلی و نفر دوم نیز امروز پس از فرار به یکی از استان‌های مجاور شناسایی و با اعطای نیابت فوری به مرجع مربوطه دستگیر شده است و این فرد که قصد درگیری با ماموران و فرار نیز داشته است با اقدامات فنی و اطلاعاتی در شهر میانه بازداشت شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان افزود: از منزل فرد دوم سه قیضه اسلحه شکاری و همچنین دستگاه فشنگ پرکردن نیز کشف شده است که نشان از حرفه‌ای بودن این افراد در زمینه اقدامات غیر قانونی می‌دهد.

حجت الاسلام کرمی تاکید کرد: با توجه به اقرار مرتکبین به جنایت ارتکابی مراحل قانونی در دست اقدام و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی و بازداشت دیگر افراد دخیل در این پرونده با جدیت ادامه دارد.
گفتنی است، هنوز از هویت عاملان شهادت اخباری در دست نیست و پرونده عاملان شهادت در دادگستری استان زنجان در حال تکمیل است و به گفته مسؤولان قضایی بلافاصله پس از مشخص شدن ابعاد این پرونده در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها