معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد درمورد طرح محاسبه بلیت قطار شهری بر اساس مسافت گفت: این طرح از اواخر اردیبهشت‌ماه یا اوایل خردادماه اجرا خواهد شد.

محاسبه بلیت قطارشهری مشهد بر اساس مسافت از خردادماه

به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی در مورد کرایه تاکسی‌ها در سال جدید اظهار کرد: با توجه به عدم افزایش کرایه‌ها به دلیل شرایط کرونایی در سال گذشته، در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، نرخ کرایه تاکسی‌رانی حدود ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در پایان سال ۹۸ که شیوع کرونا اتفاق افتاد و تاکسی‌رانی مکلف شد که تعداد مسافران را کاهش دهد، علی‌رغم بخش‌نامه‌ای که از وزارت کشور صادر شده و مجوز افزایش قیمت کرایه تاکسی‌رانی داده شده بود، به دلیل همراهی با مردم و مشکلات به وجود آمده، سال گذشته هیچ‌گونه افزایش کرایه تاکسی‌رانی به‌جز نرخی که مربوط به سال ۹۸ به ۹۹ بود، در مشهد رخ نداد، البته در خصوص سایر کلان‌شهرها، این افزایش اتفاق افتاد، اما در مشهد انجام نشد.
 معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد درخصوص نرخ بلیت قطارشهری و اتوبوس بیان کرد: همچنین به دلیل شرایط کرونایی و مشکلات اقتصادی، نرخ بلیت اتوبوس و قطار شهری در شش‌ماهه اول سال، هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت. 
کاظمی افزود: امیدواریم شرایط به وجود آمده به دلیل شیوع کرونا بهبود پیدا کند و اگر این اتفاق بیفتد، حدود ۲۰ درصد افزایش نرخ در بلیت اتوبوس‌رانی و قطار شهری اتفاق خواهد افتاد. 
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد درمورد طرح محاسبه بلیت قطار شهری بر اساس مسافت اظهار کرد: این طرح از اواخر اردیبهشت‌ماه یا اوایل خردادماه اجرا خواهد شد؛ به این صورت که بر حسب میزان مسیری که شهروندان با قطارشهری طی می‌کنند و زمانی که سوار می‌شوند، کرایه دریافت خواهد شد. 
وی ادامه داد: درحال حاضر دستگاه‌های مخصوص برای این طرح خریداری شده و در حال نصب آن هستیم. همچنین نرم‌افزار لازم را هم تهیه کرده‌ایم و انشاالله خردادماه طرح را اجرایی خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها