مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت سالن‌های سینمایی مشهد در وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا، گفت: برنامه‌ای برای اکران‌های ویژه ماه رمضان نداریم.

آخرین وضعیت فعالیت سینماهای مشهد/ اکران ویژه ماه رمضان نداریم

به گزارش قدس آنلاین، حسن پهلوانی در خصوص ادامه فعالیت سینماهای مشهد در وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: سازمان سینمایی به تازگی مجوزی را از دولت دریافت کرده است تا سینماها در وضعیت نارنجی شهرها هم فعال باشد. بر همین اساس تاکنون مصوبه‌ای برای تعطیلی سینما در پی نارنجی شدن وضعیت شهر مشهد به ما ابلاغ نشده است و سینماها طبق روال سابق اکران را ادامه می‌دهند و فقط در شرایط قرمز شیوع ویروس کرونا، سینما تعطیل خواهد شد.

وی با بیان این‌که «هیچ‌گونه محدویت جدیدی در فعالیت سینماهای مشهد اعمال نشده است»، ادامه داد: اگر محدودیت جدیدی اعمال شده باشد در سامانه سمفا لحاظ خواهد شد، اما تا کنون نه تنها محدودیتی به ما ابلاغ نشده است، بلکه طبق سامانه سمفا که سامانه فروش بلیت سینمای کل کشور است، هنوز تغییری در ظرفیت سینماهای مشهد اعمال نشده و ظرفیت فروش بلیت سینماهای مشهد در سامانه سمفا از ۵۰ درصد پایین‌تر نیامده است و تغییری نسبت به وضعیت زرد نداشتیم.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به استقبال ضعیف مردم مشهد از سینما، بیان کرد: این‌طور نیست که اگر سالنی ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد ۲۰۰ نفر در هر سانس آن به تماشای فیلم بنشینند، بلکه میزان استقبال به‌شدت کم‌تر از این است و می‌توانم بگویم شاید حدود پنج درصد ظرفیت سالن در هر سانس، به فروش می‌رسد.

برنامه‌ای برای اکران‌های ویژه ماه رمضان نداریم

پهلوانی با بیان این‌که «برنامه‌ای برای اکران‌های ویژه ماه رمضان نداریم»، گفت: اگر وضعیت شیوع کرونا در مشهد در حالت نارنجی باقی بماند و محدودیت جدیدی هم اعمال نشود، بازهم بعید می‌دانم برنامه خاصی برای اکران ویژه فیلم در ماه رمضان وجود داشته باشد. با این‌ حال احتمالاً پخش‌کننده‌ها فیلم‌هایشان را در عید فطر در اختیار سینما قرار خواهند داد. در چنین شرایطی تا آن زمان اکران فیلم‌هایی که از یک فروردین روی پرده هستند را ادامه خواهیم داد،  چراکه طبیعتاً فروش سینماها در ماه رمضان کمتر از میزان کنونی هم خواهد بود و اضافه شدن فیلم جدید به چرخه اکران دور از ذهن بنظر می‌رسد.

وی با انتقاد از طرح ممنوعیت تردد شبانه و تأثیر آن بر فروش کم سینما، تصریح کرد: طبق تجربه‌ای که داریم هرچقدر از صبح تا ۶ عصر فروش بلیت داشته باشیم، از ساعت ۶ تا سانس پایانی هم همان قدر فروش خواهیم داشت،  چراکه تا قبل از آن همه افراد مشغول کارهای خودشان هستند و معمولاً عصرها فرصتی برای حضور در سینما به عنوان یک فعالیت تفریحی و فرهنگی را پیدا می‌کنند. بنابراین اگرچه که کاهش ساعات ممنوعیت تردد شبانه، میزان فروش بلیت سینما را مقداری افزایش داده است، اما باز هم فاصله زیادی تا شرایط مطلوب دارد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: البته شایان توجه است که طرح منع تردد شبانه فقط مخصوص وسایل نقلیه شخصی است و مردم می‌توانند در این ساعت‌ها با وسایل نقلیه عمومی به سینما بیایند و ما هم آمادگی این‌ را داریم که سانس‌های شبانه خودمان را اضافه کنیم، هرچند که باز هم استقبال از آن محدود به عده کمی خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها