دکتر رحیمی از برگزاری جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا برای تصمیم گیری درخصوص اعمال محدودیت های شرایط قرمز کرونایی در مشهد خبر داد.

اعمال محدودیت های شرایط قرمز کرونایی در مشهد ؛تصمیم گیری عصر امروز

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن تایید تغییر شرایط کرونایی مشهد از نارنجی به قرمز، گفت: متاسفانه تعداد افراد مبتلا به کرونا و میزان بستری های کرونایی در بیمارستان های مشهد در روزهای اخیر روند صعودی داشته و باعث وخیم تر شدن شرایط کرونایی این شهر گردیده است.  

وی ادامه داد: به همین منظور، امروز بعدازظهر جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در استانداری خراسان تشکیل و در مورد اعمال محدودیت های قرمز کرونایی در مشهد و دیگر شهرهای قرمز استان بحث و تصمیم گیری خواهد شد.

لازم به ذکر است مطابق دستورالعمل های وزارت بهداشت، تمامی مشاغل گروههای دو و سه و چهار شغلی، مانند: بازارها سرپوشیده، پاساژهای سرباز و سرپوشیده، بازارهای موقت، آرایشگاهها، مراکز تهیه و طبخ مواد خوراکی و... و. به مدت دو هفته تعطیل خواهند. این مدت در صورت تغییر شرایط با نظر وزارت بهداشت قابل تسهیل یا تشدید است.

تمامی فعالیت های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها و موسسات و آموزشگاه ها و حوزه های علمیه و نیز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مساجد و مراسم های آیینی و مذهبی نیز به طور کامل تعطیل خواهد بود.

همچنین تعداد کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروی و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار، حداکثر تا یک دوم کاهش خواهد یافت و دو سوم از کارکنان سایر دستگاه ها نیز نباید در محل کار حضور داشته و با نظر مدیر مجموعه خود اقدام به دورکاری نمایند.

درخصوص وضعیت تردد وسایل نقلیه نیز همانند شرایط نارنجی خواهد بود و ورود خودرهای شخصی با پلاک بومی شهرهای قرمز به سایر شهرها و همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز به طور کامل ممنوع است و متخلفین در هر ۲۴ ساعت به میزان ۵۰۰ هزارتومان جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها