۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 746804

در برخی موارد ستون فقرات شخص دچار چرخش غیرطبیعی می‌شود که به این عارضه اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات گفته می‌شود.

نکاتی مهم درباره انحراف ستون فقرات

قدس آنلاین: به نقل از هاپکینز مدیسین، اسکولیوز یک بیماری شایع ستون فقرات است که اغلب در بزرگسالان مشاهده می‌شود. سالانه تقریباً ۳ میلیون مورد جدید از این بیماری در ایالات متحده تشخیص داده می‌شود که اکثریت آن‌ها اسکولیوز ایدیوپاتیک، نوعی اسکولیوز است که در کودکان بین ۱۰ تا ۱۲ سال دیده می‌شود.

پاول اسپانسلر، متخصص ارتوپدی کودکان و مدیر بخش جراحی ارتوپدی کودکان در بخش جان هاپکینز، پنج واقعیت در مورد اسکولیوز را ارائه می‌دهد که همه والدین باید بدانند.

تشخیص به موقع کلید اصلی است

والدین باید فرزندنشان را به طور منظم تحت معاینه پزشک قرار دهند تا شرایطی مانند اسکولیوز زود تشخیص داده و کنترل شود.

اگر قبل از بروز جهش در کودک، بیماری اسکولیوز تشخیص داده شود، ارائه دهنده می‌تواند برنامه درمانی را تعیین کند که مانع از ایجاد منحنی بزرگتر در زمان رشد شود.

علائم رایج اسکولیوز شامل شانه‌های ناهموار است، اما به طور کلی یک بیماری بدون درد است که ممکن است تا یک معاینه معمول یا جسمی مورد توجه قرار نگیرد. والدین در حدود ۱۰ تا ۱۲ سالگی فرزندانشان، درگیر فعالیت‌هایی مانند استحمام یا پانسمان آن‌ها نمی‌شوند و این باعث می‌شود متوجه تغییر نشوند.

بیشتر موارد اسکولیوز دلیل مشخصی ندارد

اگر کودک شما اسکولیوز داشته باشد، تقصیر والدین نیست. والدین تمایل دارند بپرسند چه کاری می‌توانستند برای جلوگیری از اسکولیوز انجام دهند برای بیماری اسکولیوز هیچ علت شناخته شده یا روش پیشگیری وجود ندارد.

آیا وضعیت بد یا کوله پشتی‌های سنگین می‌تواند باعث اسکولیوز فرزندان شود؟ اگرچه این دو مورد ممکن است با سایر بیماری‌های ستون فقرات و کمر مرتبط باشد، اما باعث اسکولیوز نمی‌شوند.

اسکولیوز در خانواده‌ها بصورت ژنتیکی وجود دارد

وقتی والدین می‌شنوند که اسکولیوز در خانواده‌ها بصورت ژنتیکی وجود دارد، آن‌ها اغلب می‌گویند که هیچ کسی در خانواده آنها مبتلا نیست. البته مواردی نیز وجود دارد که کودک اولین نفر در خانواده است که به این بیماری مبتلا می‌شود.

فقط درصد کمی از بیماران اسکولیوز نیاز به درمان دارند

تعدادی از بیماران تصور می‌کنند که برای اسکولیوز نیاز به درمان دارند اما فقط درصد کمی نیاز به مهاربندی و حتی کمتر از ۱۰ درصد آنها به جراحی احتیاج دارند.

اگر کودک شما مبتلا به اسکولیوز تشخیص داده شد، نترسید. اسکولیوز هنگام تشخیص زودهنگام یک بیماری بسیار قابل کنترل است. برای کودکانی که هنوز در حال رشد هستند، می‌توان از بریس برای جلوگیری از وخیم شدن بیشتر اسکولیوز در حین رشد کودک استفاده کرد. حتی هنگام بستن بریس، اکثر کودکان زندگی عادی دارند و در همان فعالیت‌های همسالان خود شرکت می‌کنند.

اگر معلوم شود فرزند شما نیاز به جراحی دارد، بهتر است عمل جراحی زودتر انجام شود. وقتی زودتر انجام می‌شود، جراحی ساده‌تر می‌شود، زیرا کمتر ستون فقرات باید جوش بخورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها