دوازدهمین جلد از کتاب ارزشمند «نصوص فی علوم القرآن» به همت گروه مطالعات قرآن بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.

دوازدهمین جلد از کتاب «نصوص فی علوم القرآن» منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، دوازدهمین جلد از کتاب «نصوص فی علوم ‌القرآن» با هدف گسترش علوم قرآنی به همت گروه قرآن بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تألیف شده که به عنوان یکی دیگر از کارهای فاخر این گروه شناخته می‌شود.

در این کتاب که بر اساس مباحث و موضوعات علوم قرآنی شکل گرفته، آثاری با موضوعات علوم قرآنی از قبیل وحی و کیفیت آن، نزول قرآن، جمع قرآن و ... از حدود ۵۰۰ منبع جمع‌آوری شده و به ترتیب زمان حیات مؤلفان آثار، تنظیم و تحت عنوان کتاب «نصوص فی علوم القرآن» منتشر شده است.

در جلد اول این کتاب کیفیت نزول وحی، در جلد دوم، اولین و آخرین سوره و آیه و کیفیت نزول وحی و ترتیب سوره‌های مکی و مدنی و در جلد سوم جمیع قرآن از جهات مختلف از زمان پیامبر(ص) و بعد از ایشان مورد بررسی قرار گرفت.

جلد چهارم کتاب «نصوص فی علوم القرآن»، درباره مفاهیم آیات و واژه‌های قرآن کریم و جلد پنجم به بعد با موضوع علم قرائات تألیف شده است.

در میان مجلدات انتشار یافته، جلد چهارم این اثر به دلیل پرداختن به موضوع «عدم تحریف قرآن» و بررسی دیدگاه بیش از صد دانشمند شیعه، اهمیت خاصی دارد.

این اثر برجسته و سودمند حاوی یک سلسله مباحث علوم قرآنی از متون قدیم و جدید (از قرن دوم تا قرن حاضر) می‌باشد که این متون از لابه‌لای ده‌ها کتاب علوم قرآنی، تفسیری، روایی، تاریخی، فقهی، اصولی، کلامی و فلسفی استخراج و به صورت یک دائرة المعارف عظیم علوم قرآنی در دسترس قرآن‌پژوهان قرار گرفته است.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها