سخنگوی صنعت برق خراسان گفت: برنامه مدیریت مصرف برق هرسال از پانزدهم خرداد شروع می‌شد اما هم‌اکنون شرایط بحرانی‌ است و ناچار به اجرای برنامه‌ها از یکم خرداد شدیم.

وضعیت بحرانی مصرف برق و شروع زودهنگام برنامه‌های مدیریت مصرفی

به گزارش قدس آنلاین، عباس آذری در خصوص جدول برنامه‌های مدیریت مصرف برق در مشهد، اظهار کرد : ما برای مدیریت مصرف برق دو برنامه داریم. برنامه اول مربوط به مدیریت مصرف برق مراکز بزرگ و پرمصرف از جمله ادارات و کارخانه‌ها است. از دو ماه گذشته با آن‌ها هماهنگ شده و درخواست شده است  که در ساعات پیک مصرف کمک کنند. به عنوان مثال کارخانه‌ای که ۱۰ مگاوات در ساعت برق مصرف‌ می‌کند، در ساعات پیک مصرف فعالیتش را کاهش داده یا متوقف کرده و ۳ مگاوات به ما کمک کند. حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از کمبود تولید با اجرای این برنامه برطرف می‌شود.

وی افزود: برنامه مدیریت مصرف برق هر ساله از ۱۵ خرداد ماه شروع می‌شود، اما امسال شرایط در حدی بحرانی است که این مساله ۱۵ روز زودتر شروع شده است.

سخنگوی صنعت برق خراسان همچنین درباره برنامه دوم مدیریت مصرف برق توضیح داد: برنامه دوم نیز مربوط به مدیریت مصرف برق در سطح شهر و مناطق مختلف است. اجرای این برنامه در صورتی‌ است که شرکت برق نتواند به اندازه کافی با کاهش مصرف ادارات و کارخانه‌ها تولید برق را جبران کند و ناچارا مجبور به خاموشی منازل در سطح شهر می‌شود.  

آذری بیان کرد: هر یک از گروه‌های مختلف تعیین شده در جدول مصرف برق سقف مشخصی برای صرفه‌جویی دارد و شرکت برق با توجه به کمبودی که شبکه در روز دارد از آن بهره می‌برد.  

وی ادامه داد: اجرای این برنامه از امروز شروع شده و تا آخر تابستان ادامه دارد. امتیاز این برنامه این است که شهروندان می‌توانند کارهایشان  را مدیریت کنند، مثلا در ساعاتی که احتمال خاموشی وجود دارد از آسانسور استفاده نکنند. ساعاتی که احتمال خاموشی در سطح شهر قرار دارد کاملا چرخشی و براساس تقسیم بندی مناطق مختلف شهر به صورت عادلانه است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها