رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایام مهلت سه ماهه توافق میان ایران با رافائل گروسی گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق دسترسی به تصاویر (دوربین های نظارتی )و اطلاعات سازمان انرژی اتمی را ندارد.

 آژانس دیگر حق دسترسی به تصاویر دوربین‌ها و اطلاعات سازمان انرژی اتمی را ندارد

قدس آنلاین: محمدباقر قالیباف در جلسه علنی صبح امروز  مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به اخطار علیرضا سلیمی درباره اتمام مهلت توافق سه ماهه ایران و آژانس، گفت: ما مصمم هستیم که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در زمان‌های مشخص و بر اساس مصوبات اجرا شود و مقام معظم رهبری هم بارها بر این موضوع تاکید فرمودند.

وی افزود: فرصت سه ماهه آژانس تا اول خرداد ماه بود و بر این اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیگر حق دسترسی به تصاویر و اطلاعات سازمان انرژی اتمی را ندارد و روز گذشته هم در این باره بحث و تصمیم‌گیری شد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در اخطاری در جلسه علنی صبح امروز مجلس، اظهار کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه ماه فرصت داشت که به تعهدات خود عمل کند اما اینگونه نشد و روز گذشته هم فرصت قانونی آنها به اتمام رسید.

وی افزود: بر اساس قانون باید کلیه تصاویر و فیلم‌هایی که توسط دوربین‌های سازمان انرژی اتمی ضبط شده است، پاک شود و انتظار ما از رئیس سازمان انرژی اتمی این است که هر چه سریع‌تر خبر دهد که فرصت آژانس تمام شده و ذخیره تصاویر و فیلم‌ها پاک شده است. ما به هیچ وجه نباید اجازه دهیم که نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مانند قانون اقدام متقابل در اجرای برجام شود چرا که آن قانون به خوبی اجرا نشد.

این عضو هیات رییسه مجلس خطاب به رییس مجلس، گفت: به رئیس سازمان انرژی اتمی دستور دهید در این زمینه تاخیر نکند و باید ذخایر فیلم‌ها و تصاویر در دوربین‌های سازمان انرژی اتمی حذف شود و همه باید بدانند مجلس به اجرای قانون تاکید دارد و مجلس یازدهم مانند مجلس قبلی نیست.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها