مدیر خبر و رسانه های نوین آستان قدس رضوی گفت: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با تداوم برگزاری قطعا تبدیل به یک نقطه عطف برای بالندگی سیره رضوی خواهد شد.

جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) نقطه عطفی برای بالندگی سیره رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، جمال رستم زاده اظهار داشت: هدف اصلی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) جاری کردن سیره رضوی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه باید از ابزار رسانه در این مسیر و برای نیل به مقصود بهترین بهره گرفته شود خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که رسانه‌ها تبدیل به یک گروه مرجع شده‌اند و اثرگذاری آنها متاثر از تغییرات تکنولوژیک بیش از هر زمان دیگری است و باید از این بستر برای ترویج سیره ائمه اطهار(ع) بهره گرفت.

این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه مفاهیم مطروحه در سیره رضوی در بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی امروز کارساز است، افزود: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در نخستین دوره برگزاری خود تلاش کرد خلاء موجود در این زمینه را که ناشی از غفلتی تاریخی در حوزه پردازش مفاهیم رسانه‌ای سیره رضوی است را پر کند.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره با توجه به نخستین دوره برگزاری آن کارنامه‌ای فراتر از انتظار را ایجاد کرد، بیان کرد: در حوزه خبر شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی فعالان رسانه‌ای سراسر کشور بودیم و همچنان نیز بر این باور هستم که در سال‌های بعد با توجه به گسترش بیشتر فراخوان جشنواره تعداد آثار ارسالی به صورت تصاعدی افزایش خواهد داشت.

رستم زاده عنوان کرد: با این وجود در بخش خبر تمامی معیارهای حرفه‌ای داوری را لحاظ کردیم و ترکیب داوران جشنواره خود موید این بود که معیارهای سختگیرانه و حرفه‌ای برای آثار اعمال شده است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت خبر با توجه به کوتاه بودن و فراگیر بودنش می‌تواند قالبی بسیار مناسب و متناسب با اشاعه سیره رضوی باشد، ادامه داد: بسیاری از اخبار ارسالی به این جشنواره با محور اتفاقاتی بود که در حرم رضوی رخ می‌داد و البته که باید دامنه شمول اخبار گسترده تر شود و از محدوده جغرافیایی حرم رضوی خارج و اخباری در سراسر کشور با محوریت امام هشتم شیعیان مدنظر قرار گیرد.

رستم زاده گفت: علاوه بر این اخبار مرتبط با سیره رضوی باید در عین کوتاه بودن که متناسب با ذائقه مخاطب امروز است دارای جامعیت باشند.

وی افزود: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با پیشینه فعلی می‌تواند در ادوار بعدی یک نقطه عطف برای سیره رضوی باشد و می‌توان با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی آن زمینه‌ای برای تعامل مداوم با مخاطبان و خلاقان و تولیدمحتوا کنندگان این حوزه ایجاد کرد.

گفتنی است، نخستین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اهداف گسترش و ترویج آموزه ها و فرهنگ والای رضوی در عرصه های مختلف، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی، حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه ای رضوی، ارتقای سطح کمی و کیفی آثار رسانه ای در حوزه معارف رضوی برگزار شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها