وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه‌ای روسیه را تهدید و دشمن شماره یک لندن معرفی کرد و مدعی شد: با این حال ما در تلاشیم تا تنش‌ها بین دو کشور کاهش یابد.

انگلیس: روسیه تهدید و دشمن شماره یک ماست

قدس آنلاین: بن والاس، وزیر دفاع انگلیس روسیه را تهدید و دشمن شماره یک کشور خود توصیف کرد.

وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با ساندی تلگراف اعلام کرد: روسیه تهدید و دشمن شماره یک لندن است.

او ادعا کرد: کشتی‌های جنگی روسیه به طور فزاینده‌ای در مجاورت مرزهای انگلیس فعالیت می‌کنند. ما روش‌هایی را برای کاهش تنش بین دو کشور امتحان کردیم اما در حال حاضر تا زمانی که روسیه نگرش خود را نسبت به ارتباط با لندن تغییر ندهد، درست نمی دانیم چکار باید بکنیم.

بن والاس همچنین اظهار کرد: کشتی‌های روسی بطور منظم از فعالیت‌های ما در دریای ایرلند بازدید می‌کنند. یک فروند زیردریایی روسی اواخر سال گذشته در این دریا مشاهده شد که ما مدت‌ها از وجود آن بی‌خبر بودیم.

بر اساس گزارش ساندی تلگراف، در دسامبر گذشته نیروی دریایی انگلیس از حضور چشمگیر کشتی‌های جنگی روسیه در نزدیکی آب‌های سرزمینی اش خبر داد. نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد: از سال ۲۰۱۳ تاکنون، در مجموع ۱۵۰ کشتی جنگی روسی در این آب‌ها دیده شده‌اند.

مدت‌ها پیش لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: انگلیس نقش تخریب‌کننده‌ای را در اتحادیه اروپا ایفا می‌کند، آن‌ها این اتحادیه را ترک کردند ولی شاهد کاهش فعالیت آنها نیستیم. این کشور مانند همیشه سعی دارد مسکو را در نظر کشورهای عضو اتحادیه بد جلوه دهد.

لاوروف افزود: انگلیس از هر راهی می‌خواهد با روسیه ارتباط بگیرد معلوم است که آن‌ها معامله را رها نکرده‌اند، ولی قصد دارند سایر کشورها را وادار به عقب‌نشینی کنند، شاید قصد دارند تنها کشور مذاکره کننده با روسیه باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها