خراسان جنوبی- رییس کل دادگستری خراسان جنوبی در دستور قضایی به مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان، دستور ممنوعیت فعالیت ۶ تور گردشگری را صادر کرد.

فعالیت ۶ تور گردشگری در خراسان جنوبی ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین- حجت الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار کرد: نظر به اینکه متاسفانه تورهای گردشگری در سال‌های اخیر با حضور در استان به ویژه مناطق گردشگری شهرستان طبس به لحاظ عدم رعایت شئونات دینی موجبات جریحه‌دار شدن عفت عمومی و اعتقادات دینی مردم متدین و ولایتمدار استان خراسان جنوبی را فراهم و تصاویر مبتذل گردشگران را نیز به منظور سودجویی و جلب نظر مشتریان خاص در فضای مجازی منتشر کرده بودند، جهت جلوگیری از ادامه روند نابسامان فعلی، رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی طی دستور قضایی به مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی اعلام داشت که مقرر می‌دارد از اول خرداد ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ هرگونه حضور یا فعالیت تورهای گردشگری ذیل الذکر در خراسان جنوبی ممنوع است.

وی افزود: بدیهی است ماموران انتظامی و ضابطین دادگستری موظفند در صورت مشاهده فعالیت این تورها در استان در مبادی ورودی استان از ورود آنها جلوگیری کنند و آنها را به مبدا عودت دهند.

وی یادآور شد: به نحو مقتضی مراتب به مدیران تورهای مشمول ممنوعیت اعلام تا از پذیرش گردشگر به مقصد این استان تا پایان دوره ممنوعیت خودداری کنند و مسوولیت ناشی از عدم رعایت مفاد آن به عهده آنها خواهد بود.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بنابراین گزارش فعالیت تورهای گردشگری ایران زمین، آرند تور، آس تور، دنالی، ژیوار البرز و مایا سافاری به مدت یک سال از سوی دادگستری خراسان جنوبی در این استان ممنوع اعلام شد.

برچسب‌ها