همدان - معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ترسیم سیمای جرایم تخصصی اطفال و نوجوانان برای اولین بار درکشورخبر داد.

ترسیم سیمای جرایم تخصصی اطفال و نوجوانان برای اولین بار درکشور

به گزارش قدس آنلاین دکتر عباس نجفی،صبح دوشنبه در جلسه شورای نظام مشاوره اطفال اظهار کرد: نظام مشاوره دادگاه‌های اطفال و نوجوانان درسال گذشته بواسطه عملکرد خوب مشاورین و کارشناسان برنامه شاهد ارتقاء ۳۵۰درصدی پرونده مشاوره نسبت به سال قبل بودیم.

 نجفی افزود: در سال ۹۹ در راستای بررسی چگونگی اجرای شیوه‌نامه ارائه خدمات مشاورین درمحاکم اطفال و نوجوانان از سوی قوه قضائیه، از تمامی حوزه‌های قضایی توسط تیم پایش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بازدید بعمل آمد و توسط روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی ابعاد ضرورت و نحوه اجرای شیوه‌نامه مذکورمورد پیگیری واقع شد در سالجاری نیز این پایش‌ها هر شش ماه یکبار صورت بگیرد همچنین براساس نتایج تیم پایش از قضات، کارکنان و مشاورین برتر این حوزه نیز درهفته قوه قضائیه تقدیر بعمل آید.

 وی ادامه داد: بخشی از شیوه‌نامه ارائه خدمات مشاورین در محاکم اطفال و نوجوانان از سوی قوه قضائیه هنوز اجراء نشده است که نیازمند پیگیری و اهتمام تمامی اعضاء شورای مشورتی است همچنین به صورت مستمر باید جلسات آموزشی ویژه مشاورین محاکم اطفال نیز برگزار شود.

برچسب‌ها