کهگیلویه و بویراحمد- با مشارکت بانک ملت در تأمین منابع مالی نیروگاه سیکل ترکیبی برق کهگیلویه روی مدار اجرا قرار می‌گیرد.

نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت بر مدار اجرا قرار می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، در نشست مشترک نماینده مردم شهرستان در مجلس، استاندار و مدیرعامل بانک ملت مشکلات منابع مالی نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت بررسی شد.

سید محمد موحد با تشریح اهمیت احداث نیروگاه اظهار داشت: مشارکت بانک ملت در این پروژه عامل پیشرفت و ثبات برق و انرژی منطقه خواهد بود.

نماینده مردم کهگیلویه با بیان اینکه شرایط مناسب برای عاملیت بانک ملت در این خصوص مهیا است، گفت: این بانک در کنار سرمایه‌گذار با آورده ۲۵ درصد مشارکتی ۷۵ درصدی داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: سهم سرمایه گذار ۲۵ درصد و معادل ۸۳ میلیون یورو بوده که تاکنون ۱۱ و نیم میلیون یورو به عنوان پیش پرداخت ساخت توربین هزینه شده است.

این مسؤول افزود: عزم جدی دولت برای به نتیجه رساندن این پروژه مسجل است و با همکاری و تلاش بی‌وقفه متولیان امر و وزارت نیرو اجرایی می‌شود.

 در این نشست همچنین بیگدلی مدیر عامل بانک ملت تصریح کرد: تصریح کرد: بانک ملت پس از تایید نهایی ارز آوری پروژه مذکور در صندوق توسعه ملی  آماده مشارکت ۷۵ درصدی است.

نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی کهگیلویه با اعتباری بالغ بر ۳۲۵ میلیون یورو بهمن ماه ۱۳۹۶ در منطقه پادوک کلنگ‌زنی و زمانبندی سه ساله برای بهره‌برداری تعریف شده بود.

برچسب‌ها