سخنگوی کرملین اعلام کرد روسای جمهور روسیه و آمریکا در دیدار خود پیرامون ثبات استراتژیک و کنترل تسلیحاتی مذاکره خواهند کرد.

کرملین: پوتین و بایدن در مورد ثبات استراتژیک و کنترل تسلیحاتی گفتگو خواهند کرد

قدس آنلاین: کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار خود درباره موضوعات پایداری استراتژیک و کنترل تسلیحاتی گفتگو خواهند کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه شنبه درباره دیدار آینده روسای جمهور روسیه و آمریکا گفت: «ثبات استراتژیک و کنترل تسلیحاتی برای همه کشورها مهم است؛ بنابراین این موضوعات در دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی او مطرح خواهد شد.»

پسکوف در جمع خبرنگاران هنگامی که از او پرسیده شد آیا روسای جمهور در مورد موضوعات مورد بحث توافق کرده اند، گفت: «ثبات و کنترل تسلیحاتی مطمئنا مربوط به همه کشورهای جهان است، بنابراین این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت. اما بیایید منتظر بیانیه‌ای که به زودی در این باره صادر می‌شود، بمانیم و فقط پس از آن در مورد دستور کار احتمالی اظهار نظر کنیم.»

در ماه فوریه، روسیه و آمریکا توافق کردند که پیمان «استارت نو» را برای پنج سال دیگر و بدون مذاکره مجدد در مورد شرایط آن تمدید کنند. این پیمان در فوریه ۲۰۲۶ منقضی خواهد شد، پیمان استارت نو تنها توافق نامه کنترل تسلیحاتی بین این دو کشور است که همچنان در حال اجراست.

بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک گفتگوی تلفنی در تاریخ ۱۳ آوریل ملاقات با همتای روسی خود را پیشنهاد کرد. به دنبال این پیشنهاد، تعدادی از کشورها برای میزبانی از این رویداد اعلام آمادگی کردند. با این حال، هنوز توافقی در مورد محل برگزاری جلسه صورت نگرفته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که انتظار دارد روسای جمهور دو کشور در هفته‌های آینده ملاقات کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها