زنجان- مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی هلال احمر گفت: هلال احمر کشور جزو ۲۰ جمعیتی است که در حوزه تصمیم گیری تدوین شده در سطح جهانی نقش دارد.

هلال احمر کشور جزو ۲۰ جمعیت تصمیم گیر در سطح جهانی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ؛ حسن اسفندیار مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی هلال احمر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران زنجان بااشاره به زمینه های تعامل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با فدراسیون صلیب سرخ جهانی، افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان عضوی از فدراسیون بین المللی جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر است که همکاری بسیار گسترده و نزدیکی با فدراسیون دارد و به طور کلی ۱۹۲ جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر در دنیا داریم که به شکل یک شبکه در سطح دنیا کار می کنند.

اسفندیار  با بیان اینکه مسوولیت این جمعیت با توجه به اساسنامه و وظایفی که بر عهده آنها گذاشته شده متفاوت است، اظهار داشت: در ایران پاسخگویی به حوادث و آموزش عمومی مردم در مقابله با سوانح از وظایف هلال احمر است و برای انجام هر چه بهتر این وظایف تلاش می‌کنیم از حمایت‌های تکنیکی علمی و حتی کمک های مالی فدراسیون استفاده کنیم.

مدیر کل عملیات و برنامه های بشردوستانه بین المللی هلال احمر کشور با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر عضو هیات حاکمه فدراسیون است تصریح کرد: تعامل گسترده جمعیت هلال احمر ایران با فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب سرخ جهانی، در حوزه‌های نامبرده متمرکز می‌شود.

 اسفندیار  گفت: هلال احمر کشور جزو ۲۰ جمعیتی است که در حوزه تصمیم گیری تدوین شده در سطح جهانی نقش دارد و به عنوان عضو هیات حاکمه تصمیمات لازم را برای بهینه‌سازی فعالیت‌های جمعیت در نظر می‌گیرد.

وی افزود: در طول ۲ سال گذشته، به خاطر حوادثی که در سطح کشور رخ داد و در خصوص کرونا، توانستیم بخشی از کمک‌های بین‌المللی را جذب و در اختیار بیماران و آسیب دیدگان از کرونا قرار دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها