به گفته فیروزی در این جلسه موضوع قیمت گذاری خودرو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و قرار شد کمیسیون پذیرای پیشنهادات وزارت صنایع، شورای رقابت، نمایندگان خودروسازان و قطعه سازان در این رابطه باشد.

پیشنهادهای خودروسازان درباره نحوه قیمت‌گذاری خودرو چه بود؟/انتقاد شدید از عدم حضور وزیر صمت در جلسات

«حجت‌الله فیروزی» سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با قدس آنلاین پیرامون جلسه روز گذشته اعضای این کمیسیون که با حضور رئیس شورای رقابت، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا ، مدیرعامل ایدرو و نمایندگان قطعه‌سازان برگزار شد، گفت: در این جلسه موضوع قیمت گذاری خودرو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و قرار شد کمیسیون پذیرای پیشنهادات وزارت صنایع، شورای رقابت، نمایندگان خودروسازان و قطعه سازان در این رابطه باشد.

فیروزی افزود: در این جلسه سناریوهای پیش‌بینی شده درباره وضعیت خودرو، نیازهای این صنعت و افق پیش‌روی صنعت خودروسازی در سال ۱۴۰۴ ارائه شد که حاکی از توجه به ۳ موضوع نیازهای توسعه‌ای، جایگزین خودروهای فرسوده و صادرات بود.

انتقاد شدید اعضای کمیسیون صنایع نسبت به عدم حضور وزیر صمت

وی در ادامه از انتقاد شدید اعضای کمیسیون صنایع نسبت به عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات گذشته این کمیسیون که با دستورکار قیمت گذاری خودرو برگزار شد خبر داد و اظهار داشت: رفتار وزیر نشان‌دهنده بی توجهی ایشان به مسئله خودرو است.

سخنگوی کمیسیون صنایع در ادامه به موارد مطرح شده دیگری در این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه درباره قیمت تمام شده تولید خودرو و همچنین قیمت فروش آن در کارخانه نکاتی مطرح شد؛ همچنین نمایندگان ایران خودرو و سایپا گلایه‌های خود را از شورای رقابت به دلیل ورود این شورا به عرصه قیمت گذاری و نه ایجاد فرصت رقابت عنوان کردند؛ همچنین قطعه سازان نیز ناراحتی خود را نسبت به تاخیر در پرداخت مطالباتشان به گوش خودروسازان رساندند.

پیشنهادهای خودروسازان در رابطه با نحوه قیمت گذاری خودرو

به گفته فیروزی خودروسازان در این نشست پیشنهاد دادند که خودروهای تولیدی به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم شود؛ قیمت خودروهای پرتیراژ از مجموع بهای تمام شده تولید و ۵ درصد سود و با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شود.

طبق اعلام سخنگوی کمیسیون صنایع، در این جلسه همچنین مقرر شد ایدور پیشنهادات وزارت صمت، شورای رقابت،خودروسازان و قطعه سازان درباره قیمت گذاری خودرو را جمع بندی و به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه کند تا کمیسیون در این رابطه  تصمیمات لازم را اخذ و به صحن علنی مجلس ارائه کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها