رئیس‌جمهور سابق آمریکا به سازمان اطلاعات مرکزی این کشور دستور داده بود با ارائه قیمت‌های پیشنهادی بالاتر در خرید ماسک از کشورهای رقیب پیشی بگیرد.

دستور ترامپ به سیا برای «تلکه کردن» ماسک از کشورهای رقیب

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام ارشد سابق دولت انگلیس مدعی شده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به سیا دستور داده بود با پیشنهاد قیمت‌های بالاتر برای خرید تجهیزات محافظت شخصی در برابر کرونا از کشورهای رقیب پیشی بگیرد.

«دومینیک کامینگز»، مشاور ارشد سابق «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس این ادعا را در یک جلسه استماع مقابل پارلمان این کشور که برای بررسی نحوه پاسخ لندن به بحران شیوع کرونا برگزار می‌شد مطرح کرد. 

کامینگز که نوامبر ۲۰۲۰ بعد از مشاجره‌ای شدید با جانسون دولت انگلیس را ترک کرد در آن جلسه مدعی شد دولت انگلیس موفقیتی در تلاش‌های خود برای خریداری تجهیزات اساسی مربوط به مقابله با کرونا نداشته است.

او گفت: «وقتی در جلسات کابینه درباره تجهیزات محافظتی صحبت می‌کردیم به ما اطلاع داده شد که تا چند ماه خبری از این تجهیزات نخواهد بود چون انتقال آنها چند ماه طول می‌کشد.»

وی در ادامه گفت: «در همین زمان شاهد بودیم ترامپ سیا را روانه می‌کرد تا از دیگران تجهیزات محافظتی تلکه کند.»

دولت ترامپ سال گذشته در ماه مه اعلام کرده بود قصد دارد ذخیره ماسک تنفسی N95 آمریکا را ظرف سه ماه آینده تا ۳۰۰ میلیون قطعه ماسک افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها