استقلال با فرهاد مجیدی نیز روند پرفراز و نشیبی دارد و همچنان موفق به ایجاد ثبات درنتیجه‌گیری نشده است. این تلاطم و نتایج گاهی خوب، گاهی بد، سبب شده استقلال درجدول لیگ بیستم جایگاهی را تجربه کند که شانس آنچنانی برای قهرمانی درلیگ نداشته باشد. همین حالا که استقلال ۳ امتیاز بازی با صنعت نفت را هم به خود اختصاص داده ۱۱ امتیاز از پرسپولیس و سپاهان عقب است و جبران این اختلاف وابسته به نتایج دیگر تیم‌هاست و عملاً عنان کار در دست استقلال نیست. درجام حذفی اما شرایط برای استقلال کاملاً متفاوت است. آبی‌ها بعد از پیروزی مقابل پیکان و ذوب آهن حالا خود را به جام قهرمانی نزدیک می‌بینند و باید تدابیر کافی را در این جام لحاظ کنند تا همچون لیگ، جام از دسترس خارج نشود. برای رسیدن به چنین هدفی لازم است که در بازه یکماهه تا شروع دوباره بازی‌ها استقلال از لحاظ قوای بدنی خود را تقویت کند.

حامیان فرهاد مجیدی از زمانی که این مربی بر نیمکت استقلال جلوس کرده در توجیه شکست‌ها همواره مسئله بدنسازی تیم را که به درستی از سوی کادرفنی سابق انجام نشده را پیش کشیده‌اند. این تحلیل تا حدی هم درست است اما بعد از عبور از این تعطیلات یکماهه دیگر نمی‌توان به آن استناد کرد و فرهاد مجیدی باید تدابیر لازم برای ایجاد تغییرات بدنی درتیمش را ایجاد کند.

علاوه برآن استقلال نیازمند تحولاتی در بخش تاکتیکی خود هم هست. گلی که آرمان رمضانی در واپسین دقایق بازی با صنعت نفت به ثمر رساند به بیش از ۴۰۰ دقیقه گل نزدن(استقلال از دقیقه ۴۲ بازی با ماشین سازی تا دقیقه ۵+۹۰ بازی با صنعت نفت گلی نزده بود) دراستقلال پایان داد و هیچ بعید نبود تیم مجیدی دراین بازی هم به برد نرسد که تیزهوشی مهاجم سابق پرسپولیس ۳ امتیاز ارزشمند برای استقلال به همراه آورد.

با این حال رجوع به آمار گلزنی استقلال در چهار بازی اخیر لیگ نشان می‌دهد تیم مجیدی عمیقاً دراین بخش نیز نیازمند بازسازی است و باید روشن شود که چرا خط حمله استقلال همانی نیست که درلیگ قهرمانان آسیا دیدیم و راهکارهایی برای تغییر در فازگلزنی باید اندیشیده شود.

برچسب‌ها