سه بازمانده سوپرلیگ اروپا به تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا برای به جریان انداختن یک پرونده انضباطی علیه این سه باشگاه واکنش نشان دادند.

بیانیه مشترک یاغیان سوپرلیگی در واکنش به اقدام انضباطی یوفا

قدس آنلاین:  پس از آنکه اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرد کمیته انضباطی این سازمان برای رسیدگی به تخلف سه باشگاه یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید به عنوان تنها بازماندگان سوپرلیگ اروپا دست به کار شده و گفته شد احتمال مجازات آنها تا دو سال محرومیت از لیگ قهرمانان وجود دارد، این سه باشگاه با انتشار بیانیه‌ای مشترک بار دیگر نهاد حاکم بر فوتبال قاره سبز را به زورگویی متهم و بر تلاش برای احقاق حقوق خود تأکید کردند.

در بیانیه تنها بازماندگان سوپرلیگ اروپا آماده است: باشگاه‌های بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید لازم می‌دانند موضع خود در رد مطلق تهدید و اجبار بی‌وقفه یوفا در قبال سه تا از مرتبط‌ترین نهادهای تاریخ فوتبال اعلام کنند. این رویکرد هشدار دهنده نقض محرز حکم مرجع قضایی است که پیش از این در بیانیه‌ای شفاف، یوفا را از هر گونه اقدام برای مجازات بنیان‌گذاران سوپرلیگ مادامی که فرایند رسیدگی حقوقی به این ماجرا ادامه داشته باشد، برحذر داشته است. بنابراین آغاز تحقیقات کمیته انضباطی یوفا غیرقابل درک و یک حمله مستقیم به حکم قانونی است که ما شهروندان اتحادیه اروپا بر اساس دموکراسی آن را وضع کردیم و همچنین بی‌احترامی به صلاحیت مراجع قضایی است. از همان ابتدا، سازمان سوپرلیگ، هدف خود را ارتقای وضعیت فوتبال اروپا از طریق تعامل پیوسته با یوفا به منظور افزایش علاقمندی به این ورزش و ارائه بهترین نمایش‌های ممکن برای هواداران اعلام کرد. ما همچنان معتقدیم که این هدف باید در چارچوبی پایدار و منسجم اجرایی شود به خصوص در شرایط اقتصادی نامساعد فعلی که بسیاری از باشگاه‌های اروپایی را درگیر کرده است.

در ادامه بیانیه مشترک پرافتخارترین تیم‌های اسپانیا و ایتالیا آمده است، در عوض تلاش برای شناسایی راه‌های مدرنیزه کردن فوتبال از طریق گفت‌وگو، یوفا از ما انتظار دارد که از پیگیری‌های قضایی که بر سلطه یک‌جانبه‌اش بر فوتبال اروپا پایان می‌دهد، انصراف دهیم. بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید که هر یک از آنها بیشتر از یک قرن قدمت دارند، زیر بار هیچ گونه زور و تهدیدی نمی‌روند و در عین حال بر آمادگی خود برای تعامل محترمانه از طریق گفت‌وگو برای یافتن راه‌های اضطراری که فوتبال در حال حاضر به آن نیاز دارد، تأکید می‌کنند. یا ما فوتبال را اصلاح می‌کنیم یا باید شاهد فروپاشی اجتناب ناپذیر آن خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها