سخنران حرم مطهر رضوی گفت: جهاد و پایداری در راه دین دو رکن اساسی حکومت دینی پیامبر اکرم (ص) بود.

جهاد و پایداری در دین؛ دو رکن اساسی حکومت پیامبر اکرم(ص)

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل مقری  گفت: یکی از دلایل مخالفت کفار و مشرکین با پیامبر(ص) تشکیل حکومت توحیدی توسط آن حضرت بود و زمانی که این حکومت با شعار یکتاپرستی روی کار آمد، دین مداری و پایبندی به ارزش های دینی و انسانی شعار اصلی آن شد.

این کارشناس دینی اضافه کرد: چنین حکومتی با منافع حکومت های استکباری در تضاد بود به همین دلیل سردمداران این حکومت ها همواره با حکومت دینی پیامبر(ص) در جنگ و تضاد بودند.

وی اظهار کرد: دشمنان در مبارزه با پیامبر اکرم(ص) سعی داشتند نور ایمان را خاموش کنند تا بساط دین و دین داری برچیده شود و به این وسیله آنها به مطامع دنیوی خود دست پیدا کنند.

حجت الاسلام مقری شیوه مبارزه پیامبر اکرم (ص) با دشمنان را جهاد و پایداری در راه دین عنوان کرد و گفت: قرآن کریم یکی از دلایل موفقیت پیامبر گرامی اسلام(ص) در تبلیغ دین اسلام را اخلاق خوش آن حضرت معرفی کرده است.
وی افزود: شیوه مبارزه پیامبر (ص) با آنها به گونه ای بود که با وجود جنگ هایی که بین سپاه اسلام و کفار در می‌گرفت ایشان هرگز کرامت انسانی آنها را خدشه دار نمی‌کردند.

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: مهربانی و نرم خویی حضرت محمد(ص) در طول بیست و سه سال رسالت موجب گرایش بسیاری از افراد به دین مبین اسلام و اعتلای این دین شد.

برچسب‌ها