معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی اعلام کرد: تاکنون ۶۰ هزار و ۲۸۵ مسافر خارجی در ورودی‌های استان تب‌سنجی شده‌اند.

تب‌سنجی مسافران خارجی خراسان رضوی از مرز ۶۰ هزار نفر گذشت

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا صیادی افزود: این تعداد مسافر در قالب طرح مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک به ابتلا به کرونا در مبادی مرزی استان از ۲۵ اسفند پارسال تا هفتم خرداد ماه امسال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی پایش شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد سه هزار و ۷۹۴ نفر مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند که تست تشخیصی از آنان گرفته شده و برای پیگیری‌های بعدی به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند.

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی گفت: هنگام تب‌سنجی و پایش سلامت مسافران، مباحث آموزشی برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ نیز به آنان ارائه می شود.

صیادی افزود: برای اجرای این طرح ۲ قرارگاه مرزی شامل مرز هوایی در بخش پروازهای خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و مرز زمینی در دوغارون شهرستان تایباد به منظور استقرار نیروهای هلال احمر انتخاب شده است.  

وی اعلام کرد: در اجرای این طرح طی سه ماهه طرح مزبور،  ۸۴۰ نفر-روز نجاتگر همکاری داشته‌اند.

با فوت ۱۸۴ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۹ هزار و ۵۶۸ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها