معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: تا پایان خرداد امسال با برنامه ریزی‌های انجام شده بدنه‌سازی و کف سازی کال اسماعیل آباد به اتمام می‌رسد.

ساماندهی و بهسازی کال اسماعیل آباد مشهد به پایان می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین،  خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: پروژه ساماندهی و بهسازی کال اسماعیل آباد، تاکنون از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی برخوردار بوده است.
او با اشاره به اینکه ساماندهی کال و محدوده اسماعیل آباد یکی از دغدغه‌های شهر مشهد بوده است، افزود: برهمین اساس طبق مصوبه شورای تامین استان، هیئت اجرایی ویژه‌ای برای ساماندهی کال اسماعیل آباد تشکیل و پس از جلسات متعدد اقدامات اجرایی برای رفع تصرفات آغاز شد.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: در مسیر کال اسماعیل آباد معارضات سنگینی از جمله ۱۴۰ پلاک وجود داشت که تملک و رفع تصرف بیشتر معارضات با همکاری‌های بین بخشی بدون مشکل و با تفاهم با مالکان انجام شده است.
کاظمی بیان کرد: همزمان با تخریب پلاک‌های معارض در مسیر، اقدامات عمرانی برای بدنه سازی ۱.۵ کیلومتر از کال اسماعیل آباد نیز آغاز شد.
او تصریح کرد: در مجموع برای ساماندهی کال اسماعیل آباد پاکسازی مسیر کال از منازل مسکونی، تحصیل حریم، احداث سه دهنه پل و اجرای ۲۴ هزار متر مربع فضای سبز پیش بینی شده است.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تاکید کرد: اکنون از ۱.۵ کیلومتر مسیر کال اسماعیل آباد، بیش از ۱۴۰۰ متر بدنه سازی شده است و تنها حدود ۱۰۰ متر باقی مانده که به سرعت در حال انجام است.
کاظمی، با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی کال و تبدیل حاشیه کال اسماعیل آباد به فضای سبز و پارک خطی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: از این مبلغ حدود ۸۰ میلیارد تومان برای فضای سبز، ۳۰ میلیارد تومان برای بدنه سازی وکف سازی کال و ۴۰ میلیارد تومان نیزبرای تملک پلاک‌های در مسیرکال اسماعیل آباد هزینه خواهد شد.
او افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بدنه سازی و کف سازی کال اسماعیل آباد تا پایان خرداد ماه به پایان خواهد رسید و همزمان با آن نیز فضای سبز حاشیه کال که اکنون در حال طراحی است اجرا خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها