۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 754426

یک گور دسته جمعی حاوی بقایای بیش از ۲۰۰ کودک بومی در محوطه یکی از مدارس سابق کانادا کشف شد که یادآور یکی از شرم آورترین فصل های تاریخ این کشور است.

کشف گور دسته‌جمعی کودکان بومی در کانادا

قدس آنلاین؛ به نقل از واشنگتن پست؛ یک گور دسته جمعی حاوی بقایای ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه شبانه‌روزی سابق در استان «بریتیش کلمبیا» کانادا کشف شده است.

این مساله یادآور فصل تاریک و شرم آوری از تاریخ کانادا محسوب می شود که طی آن، کودکان بومی در راستای ممنوعیت استفاده از زبان مادری، از والدین خود جدا و در مدارس شبانه روزی وابسته به کلیساهای کاتولیک اسکان داده می شدند.

«روزان کازیمیر» رئیس قبیله TteS در شهر «کملوپس» استان بریتیش کلمبیا گفت: آنچه کشف شده، یک فقدان غیرقابل تصور است که هرگز توسط مدیران مدرسه ثبت نشده بود.

مقامات این قبیله در حال همکاری با متخصصان و دفتر پزشکی قانونی برای ایجاد اطلاعات بیشتر در مورد مرگ این افراد هستند.

برخی از اجساد کشف شده متعلق به کودکان سه ساله است. هنوز علت و زمان مرگ این افراد مشخص نیست. گزارش‌های متعددی از سوء استفاده های جسمی، عاطفی و جنسی، در چنین نهادهایی منتشر شده است.

اسناد موجود نشان می‌دهد دانش‌آموزان این مدرسه در معرض شیوع سرخک، سل، آنفلوانزا و سایر بیماری های مسری قرار داشتند و بسیاری جان خود را از دست دادند.

از زمان شکل گیری کانادا در قرن ۱۹ میلادی، دولت، کودکان بومیان کانادا را از خانواده و قبیله جدا می‌کرد و آنها را در مدارس شبانه روزی و نزد خانواده های سفید پوست به فرزند خواندگی می‌فرستاد.

طبق برخی گزارش ها، کودکان بومی کانادا که از این مدارس فارغ التحصیل شدند، کودکانی با روح مرده و آزرده بودند.

برچسب‌ها