تیم ملی والیبال ایران که نخستین دیدار خود در لیگ ملت ها را برابر ژاپن واگذار کرده بود در دومین دیدار با ترکیبی جوان به مصاف روسیه رفت و با وجود تلاش ملی پوشان این دیدار را هم واگذار کرد.

شکست تیم ملی ایران برابر روسیه/ «امتحان» جوانان برای روزهای سخت

به گزارش قدس آنلاین ، دومین روز از مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال امروز (شنبه) به میزبانی ایتالیا در حال برگزاری است. تیم ملی والیبال ایران پس از شکست روز نخست مقابل ژاپن از ساعت ۱۴:۳۰ برابر روسیه صف آرایی کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در شروع بازی از ترکیب کاملاً جوانی استفاده کرد و میثم صالحی، صابر کاظمی، امیر حسین اسفندیار، علی شفیعی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی و مسعود غلامی بازی را برای ایران آغاز کردند. روس‌ها نیز موزرسکی ستاره خود را در اختیار نداشتند اما ماکسیم میخاییلوف بازیکن با تجربه روس‌ها در زمین حضور داشت.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود روسیه
امتیاز نخست را روسیه کسب کرد. ایران اشتباهات کم‌تری نسبت به روسیه داشت اما در حمله و دفاع روس‌ها تیم برتر زمین بودند تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۴ به سود شاگردان ساملوو در روسیه تمام شود. روس‌ها در ادامه برتری در سرویس و دفاع را نیز در اختیار گرفتند تا دومین تایم استراحت فنی هم با نتیجه ۱۶ بر ۱۰ به سود آنها همراه شود. در نهایت ست نخست با برتری قاطع روسیه در سرویس، حمله، دفاع و دریافت با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به پایان رسید.

شکست تیم ملی ایران برابر روسیه/ «امتحان» جوانان برای روزهای سخت

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران
در ست دوم بازیکنان جوان ایران شروع خوبی داشتند و عملکرد بهتری در سرویس و دریافت داشتند تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ به سود ایران همراه شود. درخشش امیرحسین اسفندیار در زدن سرویس و اسپک در این ست به تیم ایران کمک زیادی کرد و ملی پوشان با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ دومین تایم استراحت فنی را پیروز نزد سرمربی رفتند. روسیه در ادامه در دریافت برتری را مجددا از آن خود کرد تا اختلاف امتیاز را به یک امتیاز کاهش دهد و بازی ۲۰ بر ۱۹ به سود ایران باشد. در نهایت بازی ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران همراه شد تا دو تیم در ست شماری برابر شوند.

شکست تیم ملی ایران برابر روسیه/ «امتحان» جوانان برای روزهای سخت

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود روسیه
دو تیم در شروع ست سوم بازی برابری داشتند و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۷ به سود روسیه همراه شد. بازیکنان جوان ایران با درخشش صابر کاظمی موفق شدند دومین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ پیروز نزد الکنو روند. در ادامه دفاع‌های خوب ولاسوف روسیه را با نتیجه ۱۹ بر ۱۸ پیش انداخت. در نهایت سرویس خوب روسیه و اشتباهات بازیکنان ایران اختلاف روسیه را به ۵ امتیاز رساند تا ست سوم با برتری ۲۵ بر ۲۰ به پایان برسد.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود روسیه
روس ها در ست چهارم موفق شدند با عملکرد خوب در دفاع اختلاف امتیاز را ایجاد کنند و با نتیجه ۶ بر ۴ پیش بیافتند. آبشارهای تماشایی صابر کاظمی و میثم صالحی در ادامه کار را در امتیاز ۶ برابر کرد و در نهایت نخستین تایم استراحت فنی با برتری ۸ بر ۷ روس همراه شد. در ادامه اشتباهات بازیکنان ایران و دفاع خوب روس باعث شد اختلاف امتیاز به سود روسیه ایجاد شود و دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۹ به سود شاگردان ساملوو همراه شد. در ادامه تلاش ملی پوشان جوان ایران نتوانست عقب افتادگی را جبران کند و در نهایت ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ این ست را هم واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرانسه، بلغارستان، آلمان، استرالیا، ایران، ژاپن، صربستان، اسلوونی، هلند، روسیه، آمریکا، کانادا، ایتالیا، لهستان، آرژانتین و برزیل ۱۶ تیم حاضر در مسابقات هستند. تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال هستند. تیم ملی چین به دلیل مسائل مالی از حضور در مسابقات انصراف داد تا تیم هلند جایگزین این تیم شود. تیم ملی اسلوونی نیز با قهرمانی در چلنجرکاپ جایگزین تیم ملی پرتغال شد که در سال ۲۰۱۹ از مسابقات سقوط کرد.

تیم ملی روسیه، مدافع عنوان قهرمانی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب با شکست تیم‌های فرانسه و آمریکا جام قهرمانی را بالای سر برد.

کد خبر 5222903

برچسب‌ها