شبکه المسیره یمن به نقل از یک مقام نظامی این کشور اعلام کرد که در عملیات موفق ارتش یمن به جنوب غرب عربستان بیش از 80 نیروی عربستان سعودی کشته و زخمی شده و ده‌ها نفر دیگر اسیر شدند.

کشته یا اسیر شدن ده‌ها نیروی عربستان سعودی در حمله ارتش یمن به جیزان

به گزارش قدس آنلاین یک مقام نظامی یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره جزئیاتی از عملیات زمینی بزرگ ارتش یمن در جنوب غرب عربستان سعودی را فاش کرد که به تسلط نیروهای یمنی بر ده‌ها موضع سعودی‌ها منجر شده است.

این مقام یمنی تصریح کرد: عملیات گسترده در جیزان در محور الخوبه-وادی جاره و از سه مسیر اصلی انجام شد و مواضع ارتش عربستان در ارتفاعات ام بی سی، تپه‌های الفخیده و تپه البیضاء، القمبوره،  العمود، تویلق و شرق قایم صیاب هدف گرفته شد.

این منبع افزود: در این عملیات رزمندگان یمنی با پیشروی خوب خود توانستند مواضع مورد هدف در خاک عربستان سعودی را کاملا تحت تسلط خود گرفته و خسارات سنگینی را به نیروهای دشمن متحمل کنند.

 مقام یمنی تصریح کرد: در مواضع مورد هدف نیروهایی مشترک شامل نظامیان عربستان سعودی و مزدوران سودانی و واحدهایی از مزدوران تیپ موسوم به تیپ المغاویر حضور داشتند.

این منبع افزود: شماری از افسران و نظامیان ارتش عربستان سعودی در کمین‌های محکمی که خودروهای زرهی آنها را هدف گرفته بود ،کشته و زخمی شدند.

مقام یمنی گفت: تعدادی از افسران و سربازان ارتش عربستان در حین تلاش برای فرار از دامنه‌های ناهموار ارتفاعات آن منطقه کشته شدند.

او ادامه داد: ده‌ها نفر از نیروهای دشمن از جمله شماری سعودی و سودانی به اسارت گرفته شدند و شمار زیادی از اجساد هم در آنجا رها شده و عده‌ای هم پا به فرار گذاشتند.

این منبع نظامی یمن همچنین از به غنیمت گرفته شده مقادیر زیادی سلاح و مهمات متنوع توسط ارتش یمن خبر داد که نیروهای دشمن سعودی آنها را در مواضع و انبارهای خود رها کرده بودند.

وی افزود: در این عملیات ۲۹ خودروی زرهی دشمن سعودی تخریب و به آتش کشیده شد و این فقط هر آن چیزی است که توسط دوربین‌های جنگ به ثبت رسیده است.

این مقام نظامی یمن در پایان تاکید کرد که بیش از ۸۰ افسر و نظامی ارتش عربستان سعودی و مزدوران سعودی یا یمنی‌های خائن در این عملیات کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها