مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی از ویژگی های منحصر به فرد پروژه دهکده طبیعت در کوه پارک مشهد خبر داد.

دهکده طبیعت، فضای بازی منحصر به فرد ی برای بچه ها است

به گزارش قدس آنلاین، مسعود رضوی مدیر عامل با بیان این مطلب گفت : کودکان سرمایه های هر شهر یا کشور ی محسوب می شوند وبه همین دلیل  باید نیازهایشان به بهترین شکل ممکن براساس اصول طراحی فضای کودکانه و با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی برآورده شود تا در نهایت منجر به افزایش کیفیت و کمیت رابطۀ کودک با محیط و بویژه طبیعت شده و حس مکان را در او به وجود آورد. بازی به عنوان روح کودکی و وجه ممیز کودکی از بزرگسالی، پل ارتباطی کودک با دنیای پیرامون است.
بدین منظور کار ساخت دهکده طبیعت در ضلع جنوبی بلوار بوستان خورشید در کوه پارک با هدف آشنایی خانواده ها و کودکان آنها با موضوعات زیست محیطی با حفظ بستر طبیعی با استفاده از مصالح کاملاً بومی و طبیعی در اواخر سال ۹۹ آغاز گردید.
وی افزود : در همین راستا با ساخت فضایی برای بازی کودکان با المانهای بازی و استفاده از متریال های طبیعی که در نوع خود از ویژگی های منحصر به فرد این پروژه می باشد سعی در تامین فضایی سالم و ایمن و پر نشاط، به دور از هیاهوی شلوغ شهری در کنار آشنایی با زندگی های عشایری و روستایی برای بچه ها شده است.
وی در ادامه اظهار داشت : چوب یکی از مصالح آشنا برای بچه ها است که علاوه بر ایمن بودن و سلامت مصالح، حالت دوستانه ای برای بچه ها دارد.
علاوه بر این استفاده از فضای سبز متنوع که شامل ۱۶ نوع گونه گیاهی سبز و درختان و گلهای گوناگون است خود باعث زیبایی و آرامش روانی منحصری در دهکده طبیعت شده و بخش دیگری از امکانات در نظر گرفته شده برای کودکان و خانواده محترم شهروندان است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها