معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۲۴۰ پروژه گردشگری در این استان در حال اجرا است.

۲۴۰ پروژه گردشگری خراسان رضوی در حال ساخت است

به گزارش قدس آنلاین، احمد دیناری معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۲۴۰ پروژه گردشگری خراسان رضوی در حال ساخت است، گفت: این پروژه‌ها شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، زائرسرا و دهکده‌های سلامت، مجتمع‌های گردشگری، مجتمع گردشگی عمومی، مراکز تفریحی و سرگرمی هستند.
او افزود: این پروژه‌ها که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند از سال ۱۳۹۰ آغاز شده‌اند و سرمایه‌گذاری برای اجرای آن‌ها ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است که با احتساب قیمت زمین این میزان به بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: بهره‌برداری از این تعداد پروژه برای بیش از ۱۱ هزار نفر اشتغال زایی دارد.
دیناری با اشاره به کندی اجرای این پروژه‌ها به دلیل شیوع کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن بیان کرد: افزایش قیمت دلار و به تبع آن قیمت تجهیزات وارداتی و تورم موجب شده است در پیشرفت فیزیکی و افتتاح این پروژه‌ها دچار تاخیر باشیم.
او با بیان اینکه میزان و تعداد درخواست اجرای پروژه‌های گردشگری نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده، تصریح کرد: در اجرای پروژه‌های گردشگری در مشهد شاهد نوعی پوست‌اندازی هستیم به این معنا که سرمایه‌گذاران با توجه به شمار فراوان واحدهای اقامتی موجود در استان از راه اندازی واحدهای اقامتی به راه اندازی تاسیسات گردشگری از نوع مراکز سرگرمی، تفریحی و مراکز پذیرایی سنتی تغییر گرایش داده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها