مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ۸۸۹ میلیون و ۴۳۷ هزار مترمکعب گاز طبیعی در ۲ ماهه ابتدایی امسال، تحویل بخش نیروگاهی استان شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال نشانگر افزایش ۷۷ درصدی است.

گازرسانی به نیروگاههای برق خراسان رضوی ۷۷ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حسن افتخاری افزود:از این مقدار، ۴۱۳ میلیون و ۶۸۲ هزار مترمکعب در فروردین ماه و ۴۷۵ میلیون و ۷۵۵ هزار مترمکعب نیز در اردیبهشت امسال تحویل ۶ نیروگاه تولید برق استان شد.

وی ادامه داد: مجموع گاز مصرفی خراسان رضوی در تمام بخش ها طی ۲ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، ۲ میلیارد و ۱۴۱ هزار مترمکعب بوده که بیش از ۴۰ درصد این رقم در بخش نیروگاهی و برای تولید برق مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: گاز تحویلی به بخش نیروگاهی خراسان رضوی در فروردین ماه امسال، ۱۲۰ درصد و در اردیبهشت ماه نیز ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است که این مهم نشان دهنده رشد گازرسانی به این بخش است.

افتخاری افزود: شرکت گاز در روزهای گرم تابستان هیچ محدودیتی برای گازرسانی به نیروگاهها نداشته است و گازرسانی به این بخش به صورت منظم انجام می‌شود.

وی افزایش سهم نیروگاه‌ها از گاز طبیعی را موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مشارکت مستقیم در توسعه پایدار و از مسوولیت‌های اجتماعی این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: مصرف کنندگان انرژی در ۲ بخش گاز و برق نیز می‌توانند با صرفه‌جویی، سهم بزرگی در بهره مندی صنایع و واحدهای تولیدی صنعتی از انرژی را فراهم کنند.

هم اکنون حدود ۲.۵ میلیون مشترک شهری و روستایی زیرپوشش خدمات گازرسانی خراسان رضوی هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها