وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به اقدامات غیردوستانه و خصمانه اتحادیه اروپا پاسخ می‌دهد.

مسکو: اقدامات خصمانه اتحادیه اروپا را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت

قدس آنلاین: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه، در اظهاراتی از واکنش مسکو به اقدامات جدید  و غیردوستانه اتحادیه اروپا خبر داد.

این دیپلمات که در افتتاحیه کنفرانس روابط روسیه و اتحادیه اروپا  صحبت می‌کرد، تأکید کرد که بسیاری از سیاستمداران در اروپا متوجه شده اند که سیاست‌های مقابله‌ای نتیجه‌ای ندارد.

لاوروف در این باره گفت: «امیدواریم که در نهایت با نگاه عاقلانه بتوانیم یک الگوی متعادل و جدیدی از روابط را که مبتنی بر روحیه عمل گرایی و احترام متقابل، مطابق با هنجارهای شناخته شده حقوق بین الملل است، ترسیم کنیم.»

او با اشاره به اینکه روسیه همچنان علاقه‌مند به همکاری عادلانه و منصفانه با اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن است، افزود: «اما به این معنی نیست که ما اقدامات جدید خصمانه و دخالت در امور داخلی کشورمان و گفت‌وگو از موضع قدرت این اتحادیه را بدون پاسخ خواهیم گذاشت.»

پیش تر، این دیپلمات ارشد گفته بود که بروکسل در حال تقویت سیاست خود برای مهار مسکو است؛ و هشدار داد که مسکو به همه اقدامات غیردوستانه واکنش سخت و در عین حال متناسب نشان خواهد داد.

لاوروف در پایان گفت: «مسکو از واکنش منفعل بروکسل به سیاست واشنگتن در زمینه اجرای سیستم کنترل تسلیحات تعجب می‌کند.» وی تأکید کرد که شعارهای ضد روسی در غرب در حال تبدیل شدن به تجمع نظامی علیه روسیه است.

کنفرانس روابط روسیه و اتحادیه اروپا توسط سفارت پرتغال در مسکو، هیئت اتحادیه اروپا در روسیه و شورای روابط بین الملل روسیه برگزار شد.

منبع» باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها