۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 754964

استارت‌آپ فیسکر (Fisker) که در حوزه وسایل نقلیه برقی فعالیت می‌کند، پس از رونمایی از شاسی‌بلند اقیانوس خود در CES اکنون تمرکز خود را روی ساخت یک خودرو مخصوص پاپ متمرکز کرده است.

استارت‌آپی که برای پاپ خودرو می‌سازد

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه همشهری به نقل از وب‌سایت نیواطلس نوشت:

این استارت‌آپ اکنون برنامه‌های ویژه خود درخصوص توسعه یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی برای پاپ فرانسیس را فاش کرد.

این خودرو براساس مدل اقیانوس ساخته خواهد شد که به‌گفته این شرکت برای چنین کاربردهایی بسیار مناسب است و انتظار می‌رود سال آینده تحویل پاپ شود.

فیسکر که در سال ۲۰۰۷ و در آناهایم کالیفرنیا تاسیس شده است، سال گذشته از مدل شاسی‌بلند اقیانوس خود (SUV Ocean) رونمایی کرد و آنچه را که این استارت‌آپ، پایدارترین وسیله نقلیه در جهان نامیده، با بسته باتری ۸۰ کیلووات ساعتی ارائه می‌دهد که برد آن بین ۴۰۲ تا ۴۸۳ کیلومتر است.

از دیگر ویژگی‌های این وسیله نقلیه تمام برقی سازگار با محیط‌زیست می‌توان به مواد گیاهی داخل خودرو، مانند فرش ساخته شده از پلاستیک بازیافتی از اقیانوس اشاره کرد. همچنین یک سقف با پوشش کامل صفحه‌های خورشیدی در این خودرو کار گذاشته شده است که به ادعای فیسکر می‌تواند هر سال انرژی کافی برای تامین انرژی خودرو برای پیمودن ۱۶۰۰ کیلومتر اضافه‌تر را تولید کند.

هنریک فیسکر، مؤسس این استارت‌آپ می‌گوید: «من از مطالعات خود الهام گرفته‌ام که پاپ فرانسیس در مورد محیط‌زیست و تأثیر تغییرات آب و هوا برای نسل‌های آینده ملاحظات بسیاری دارد. فضای داخلی خودروی پاپ با نام «اقیانوس فیسکر» (Fisker Ocean) شامل انواع مواد پایدار، ازجمله فرش‌های ساخته شده از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی اقیانوس است.»

این نخستین مرتبه‌ای نیست که می‌بینیم از وسایل نقلیه الکتریکی برای بهبود شرایط زیست‌محیطی واتیکان استفاده می‌شود. پاپ فرانسیس پیش‌تر و در سال ۲۰۱۷ یک دستگاه «نیسان لیف» و پاپ بندیکت شانزدهم نیز یک دستگاه «کانگو ماکسی زد.‌ای» تمام برقی اصلاح‌شده از شرکت رنو دریافت کرده بودند. اما این نخستین وسیله نقلیه تمام برقی است که برای حضور عمومی پاپ درنظر گرفته شده است.

فیسکر می‌گوید فضای داخلی بزرگ این خودرو به طراحی یک محفظه کاملا شیشه‌ای کمک می‌کند تا بتواند هنگام انتقال پاپ از مجاورت جمعیت، منظره‌ای واضح در داخل و خارج از خودرو داشته باشد.

برچسب‌ها