یزد- رییس اداره تعاون روستایی ابرکوه با اشاره به نزدیکی آغاز فصل برداشت گندم، گفت: چهار مرکز برای خرید محصول مازاد بر مصرف کشاورزان به قیمت تضمینی با همکاری مسوولان شرکت های تعاون روستایی در این شهرستان راه اندازی شد.

چهار مرکز خرید محصول گندم در ابرکوه راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین؛ حمیدرضا مشتاقیان با بیان اینکه این مراکز شامل شرکت های تعاونی روستایی ابرکوه، میاندشت، مهرآباد و اسفندآباد است، افزود: سالن های این مراکز با ظرفیت ۲۰ هزار تن برای خرید گندم در نظر گرفته شد.

رئیس اداره تعاون روستایی ابرکوه اظهارکرد: با توجه به اینکه دولت امسال نسبت به افزایش قیمت تضمینی محصول گندم به پنج هزار تومان از قرار هرکیلوگرم اقدام کرد از کشاورزان خواست محصول مازاد بر مصرف خود را تحویل مراکز خرید دولتی دهند.

مشتاقیان خاطر نشان کرد: همزمان با برداشت این محصول راهبردی کار خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از سوی شرکت های تعاونی روستایی ابرکوه آغاز می شود.

وی افزود: دولت در چارچوب تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در اجرای شعار« تولید، پشتبانی، موانع زدایی ها» در سال ۱۴۰۰، با افزایش هزار تومان به قیمت خرید تضمینی گندم در اجرای طرح خودکفایی و کمک به حذف واسطه ها، انگیزه کشاورزان را برای فروش این محصول راهبردی افزایش داد.

در سال زراعی جاری در ۲ هزار و ۸۸۰ هکتار مزارع شهرستان ابرکوه گندم به صورت مکانیزه کشت شد،  پیش بینی می شود به طور متوسط در هر هکتار چهار هزار و ۱۰۰ کیلوگرم گندم تولید شود.

پنج شرکت تعاونی روستایی ، ۲ شرکت تعاونی کشاورزی دامداران و مرغداران و سه شرکت تعاونی تولید روستایی و یک تعاونی نظام صنفی با بیش از هفت هزار نفر عضو تحت پوشش اداره تعاون روستایی ابرکوه فعالیت دارد.

برچسب‌ها