وین ون‌هورن بدل‌کار کهنه‌کاری که عمری با کلینت ایستوود همکاری کرده بود در ۹۲ سالگی درگذشت.

بدل کلینت ایستوود درگذشت/ یک عمر دویدن پا به‌پای آقای بازیگر

به گزارش قدس آنلاین، وین (بادی) ون‌هورن که در بیش از ۳۰ فیلم با کلینت ایستوود همکاری کرده بود و کارگردانی چند فیلم را در کارنامه‌اش داشت، از دنیا رفت.

وی که از سال ۱۹۶۷ همکاری با ایستوود را آغاز کرده بود، در دوره بعد به عنوان مدیر بدلکاری فیلم‌های ایستوود تا سال ۲۰۱۱ و ساخته شدن فیلم «جی. ادگار» به همکاری با وی ادامه داد.

ون هورن سه فیلم نیز با بازی کلینت ایستوود کارگردانی کرده بود که شامل «از هر راهی که می‌توانی»، «استخر مرده» و «کادیلاک صورتی» می‌شود. فیلم «از هر راهی که می‌توانی» محصول سال ۱۹۸۰ در واقع ادامه‌ای بر «از هر راهی ولی سست» ساخته جیمز فارکو و فیلم «استخر مرده» محصول ۱۹۸۸ پنجمین و آخرین فیلم از مجموعه «هری کثیف» با بازی ایستوود بود. پاتریشیا کلارکسون، لیام نیسون و جیم کری دیگر بازیگران این فیلم بودند.

یکی از نخستین نقش‌های این بدلکار در مجموعه تلویزیونی «زورو» والت دیزنی بود. وی در دهه ۱۹۶۰ به عنوان بدلکار گری گوری پک، لی ماروین و جرمی استوارت هم نقش‌آفرینی کرد.

وی بدلکاری فیلم‌های متعددی را در کارنامه داشت که «هری کثیف» در سال ۱۹۷۱، «راکی» در سال ۱۹۹۰، «کابوهای فضا» سال ۲۰۰۰، «عزیز میلیون دلاری» در سال ۲۰۰۴ و «گرن تورینو» محصول ۲۰۰۸ از جمله آنها هستند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها