۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 755041

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران از تعطیل شدن ۳۰ درصد واحدهای فعال در صنف قالیشویی، کاهش ۸۰ درصدی درآمد و بیکار شدن حداقل ۳۰۰۰ نفر در این صنف خبر داد.

۸۰ درصد درآمد قالیشویان با کرونا "آب" رفت

به گزارش قدس آنلاین حمید محمدی از تعطیل شدن ۳۰ درصد واحدهای فعال در صنف قالیشویی در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: باقی واحدها نیز عمدتا بیش از ۸۰ درصد کاهش درآمد داشتند.  با شیوع موج جدید بیماری کرونا نیز بسیاری از مردم به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش رفت و آمد و ترس از ابتلا به بیماری کرونا، تمایلی به استفاده از خدمات قالیشویی‌ها نداشتند.

به گفته وی این شرایط باعث شده درخواست خدمات قالیشویی ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش یابد و قالیشویان تقریبا به بیکاری مطلق نزدیک شده‌اند.

بیش از ۳۰۰۰ نفر بیکار شدند

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان اینکه تا قبل از شیوع کرونا نزدیک به ۴۰۰ واحد صنفی فعال بودند که در هر واحد (به جز بهمن و اسفند هر سال) به طور معمول بین ۲۰ تا ۳۰ نفر مشغول فعالیت بودند، تصریح کرد که اکنون با توجه به کاهش سفارش‌ها بیش از ۳۰۰۰ نفر بیکار شده‌اند و درآمد قالیشویان از اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون حداقل ۸۰ درصد کاهش داشته و تقریبا در مرز ورشکستگی قرار دارند.

نمی‌توانیم امرار معاش کنیم چه رسد به پرداخت مالیات!

محمدی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که واحدهای قالیشویی درآمدی ندارند ملزم به پرداخت مالیات شده‌اند. حداقل حمایت از این صنف بخشودگی مالیات برای واحدهایی است که درآمدی نداشته‌اند. این بنگاه‌ها درآمدی برای امرار معاش ندارند چه رسد به پرداخت مالیات.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران، شب عید سال جاری نیز از افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی نرخ نسبت به سال قبل و همچنین کاهش ۴۰ درصدی تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داده و به مشتریان هشدار داده بود که فریب واحدهای بدون مجوز را نخورند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها