سرکیس ابوزید گفت: نه فقط مسلمان‌ها، بلکه مسیحی‌ها نیز از تجربه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بهره برده و از ارزش‌های اخلاقی که این انقلاب معرفی کرده و هر انسانی با بکار بستن آن می‌تواند زندگی خود را برپایه عدالت و آزادی بنا کند، استفاده کرده اند.

امام خمینی(ره) الگوی مسیحیان و تمام آزادی خواهان جهان است/انقلاب اسلامی محصور شدنی نیست

سرکیس ابوزید نویسنده مشهور مسیحی لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) به تبیین شخصیت والا و جایگاه ایشان پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) اسوه ارزش های اخلاقی و دینی که لازمه انسان سازی است بود و از طرف دیگر در بعد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز اندیشمندی بزرگ است؛ در حقیقت ایشان شخصیتی جامع و یگانه بود و انقلابی را بنیان گذاشت که هم ارزش های اخلاقی، انسانی، دینی و فرهنگی را تعالی بخشید و هم در سطح اجتماعی نمود عدالت، آزادی و  برابری بوده است.

سرکیس ابوزید افزود: انقلابی که امام خمینی شکل داد یک انقلاب جامع و فراگیر بود که منجر به تشکیل دولتی با ابعاد دینی و مدنی شد؛ یعنی جمهوری اسلامی ایران نمود یک حکومت اخلاقی، ارزشی، عادل و قوی است که توانسته در دوره ای کوتاه  به یک قدرت علمی، سیاسی، ایدئولوژیک و رسانه ای تبدیل شود که اعتبار را به نقش ایران در منطقه بازگردانده و حضور منطقه‌ای آن را تقویت کرده است و با بسط اندیشه امام خمینی(ره)، تمدن انسانی را به آن سوی مرزها انتقال دهد.

نویسنده لبنانی ادامه داد: انقلاب امام خمینی(ره) ابعاد منطقه ای متعددی به ویژه در کشورهای عربی خاصه کشور لبنان داشته است؛ زیرا توانست الگویی را ارائه دهد که ملت‌ها برای مقاومت در برابر ظلم، استبداد، فساد و دیگر امور مشابه می‌توانند به آن اتکا داشته باشند و الگوبرداری کنند. نه فقط مسلمان ها، بلکه مسیحی ها نیز از تجربه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بهره برده و از ارزش‌های اخلاقی مانند مقابله با ظلم و مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمن که این انقلاب معرفی کرده و هر انسانی با بکار بستن آن می تواند زندگی خود را استوار و برپایه عدالت و آزادی بنا کند، استفاده کرده‌اند.

وی گفت: انقلاب امام خمینی در جامعه و کشوری خاص محصور نبوده است؛ درست است که از ایران شکل گرفته و توانسته آنجا یک دولت مدرن را شکل دهد، اما در همین حین الگویی جهانی است که می توان از آن در مبارزه با استکبار و ظلم در هر نقطه از جهان، پیروی کرد. از همین و مشاهده می‌کنیم که ملت‌های بسیاری در کشورهای مختلف با الگو قرار دادن انقلاب اسلامی، خود را از بردگی و ظلم حکام جور و سلطه استکبار جهانی رهانیده و دولتی مبتنی بر ارزش‌های انسانی مانند آزادی و استقلال و خوداتکایی را شکل داده اند.

سرکیس ابوزید در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر همین تفکر و ایدئولوژی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی که بر استقلال، آزادی و عدم وابستگی اتکا دارد، توانسته طی سال های گذشته علی رغم تحریم های گسترده، محاصره ظالمانه و هجمه های رسانه ای، پایدار بماند و این تأکید می‌کند که جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند و دارای استقلال است که می تواند مقابل استکبار جهانی بایستد. این تجربه می‌تواند توسعه پبدا کند و با توجه به پیشرفت علمی، نظامی و قدرت منطقه ای که محقق شده، به سراسر دنیا گسترش یابد و ملت های دنیا را برای رهایی از بندگی آمریکا و استکبار جهانی هوشیار کند تا اینکه جامعه ای قوی و دارای ابعاد مختلف معنوی، اخلاقی، مادی و مدنی را برای تحقق عدالت اجتماعی و برابری شکل دهند.

انتهای یپام/

برچسب‌ها