تولیت آستان قدس رضوی گفت: اعتماد به‌نفس ملی و خودباوری جوانان از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی و جزو تاکیدات ویژه امام خمینی (ره) است.

اعتماد به‌نفس ملی و خودباوری جوانان از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم امضاء تفاهم نامه ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری بنیاد کرامت رضوی که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در تالار ولایت حرم مطهر رضوی به امضا رسید، به تأکیدات حضرت امام خمینی(ره) نسبت به ایجاد اعتماد به نفس در جوانان اشاره و اظهار کرد: از نکاتی که امام راحل عظیم الشأن در سال‌های ابتدایی انقلاب نسبت به آن بسیار تأکید داشتند موضوع خودباوری و اعتماد به نفس در نسل جوان بود.

وی خودباوری و اعتماد به‌نفس ملی را از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: پیش ‌از انقلاب، هیچ تولید علم و فناوری در کشور وجود نداشت، کشور دچار از خودبیگانگی و مقهور علم و دانش غرب و اوج هدف کشورما آموختن علوم غرب بود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی آموختن دستآوردهای علمی غرب ابتدا کار است و هدف ما رقابت علمی با غرب است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره سابقه درخشان مسلمانان در علم و تمدن، ابراز کرد: مسلمانان پایه گذاران بسیاری از علوم دنیا هستند و بسیاری از دانشمندان غربی در کشفیات علمی خود تحت تأثیر دانشمندان مسلمان بودند، آشنایی نسل جوانان با این حقایق به اعتماد به نفس آن‌ها کمک می‌کند.

وی هوش و استعداد ایرانیان را در دنیا سرآمد خواند و تصریح کرد: باید شرایط ظهور و بروز استعداد و توانایی جوانان با استعداد ایرانی در کشور فراهم شود و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری یکی از بهترین بخش‌ها برای تحقق این مهم و جلوگیری از خارج شدن جوانان با استعداد از کشور است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه هر اقدامی در آستان قدس باید از پشتوانه علمی و منطقی برخوردار باشد، ابراز کرد: سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر از ملیت‌ها، نژادها، قومیت‌ها و با سن و سال‌های مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، لذا آستان قدس بیش از هر دستگاه دیگری سزاورا است در مسائل مختلف اقدامات خود را با پشتوانه علمی انجام دهد.

وی افزود: آستان قدس به کار علمی و تقویت شرکت های دانش بنیاد اعتقاد دارد و می‌خواهد در عمل اعتماد به جوانان و جوان گرایی را اثبات کند و در همین راستا قائم مقام آستان قدس از میان جوانان انتخاب شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه آستان قدس رضوی دست نیاز خود را به سوی مراکز علمی کشور دراز می‌کند، عنوان کرد: تمام اقدامات و تصمیمات بزرگ و کوچک در آستان قدس باید هدفمند و از پشتوانه علمی و منطقی برخوردار باشد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها