این روزها جبهه مقاومت در یمن بار دیگر علیه رژیم سعودی فعال شده است.

 ادامه پیشروی به سوی مأرب

پس از آنکه مذاکرات سیاسی برای برقراری آتش‌بس و رفع محاصره همه‌جانبه این کشور توسط ائتلاف عربستان به نتیجه نرسید، پیشروی‌ها در دو جبهه جازان در شمال و مأرب در جنوب با شدت بیشتری آغاز شده است. گروه رسانه‌ای الاعلام الحربی یمن، تصاویری تکمیلی از شکست سنگین نیروهای ائتلاف سعودی در عملیات زمینی صورت گرفته در جازان را که از روز جمعه شروع شده و در مرحله تثبیت قرار دارد، منتشر کرد که بار دیگر، ارتش تا دندان مسلح سعودی را تحقیر کند؛ چرا که این عملیات در عمق خاک عربستان انجام گرفته و تسلیحات و مهمات بسیاری نیز در مقرها و انبارهای تسلیحاتی سعودی به غنیمت گرفته شده است. بنا بر گزارش‌ها، در این عملیات ۱۵۰ کیلومترمربع و نزدیک به ۴۰ مقر ائتلاف سعودی پاک‌سازی شده و بیش از ۲۰۰ نفر از نظامیان سعودی و سودانی که در قالب ائتلاف عربی در آنجا حضور دارند، به اسارت درآمدند. پس از انتشار این تصاویر، «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن از جبهه‌ها و مقرهای آزادشده در محور جازان بازدید کرد و این پیروزی‌ بزرگ را به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی تبریک گفت.

ریاض که در اغلب جبهه‌ها در مقابل نیروهای انصارالله شکست خورده و تمام تلاش خود را وقف حفظ موقعیت خود در آخرین سنگر در شمال یمن و استان مأرب کرده، حاضر به رفع محاصره و توقف تجاوزها علیه یمن نیست و در مقابل می‌خواهد با مرتبط کردن مسائل نظامی به مسائل انسانی، حضورش در خاک یمن را تقویت کند؛ امری که با پاسخ منفی دولت نجات ملی یمن همراه شده است.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن روز گذشته در نشستی خبری در فرودگاه صنعا و پیش از ترک یمن در پاسخ به پرسشی درزمینه موعد آغاز مذاکرات جدی درباره روند صلح در یمن گفت: هیچ کسی نمی‌تواند بیش از من ناامید باشد. ما یک سال و نیم وقت صرف کارهایی کردیم که توصیف آن‌ها نسبتاً آسان است و شامل آتش‌بس، گشودن فرودگاه صنعا، گشودن بندرهای حدیده و از سرگیری روند سیاسی است که تأخیر زیادی داشته است. تاکنون نقض چند باره آتش‌بس، متوقف نشدن جنگ و رفع نشدن محاصره از سوی عربستان منجر به شکست مذاکرات سیاسی شده است.

برچسب‌ها