دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: می توان مسلمان بود، اما بدون نظام نمی توان زندگی اسلامی داشت و به همین علت، نظام باید به طور حداکثری حمایت شود.

انتخابات تعیین سرنوشت خود و دیگران است | بنی صدر نتیجه انتخاب نادرست بود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه در دومین نشست از سلسله جلسات «گفتمان انتخابات» که به صورت مجازی برگزار شد، به بحث ضرورت بصیرت افزایی در راستای مشارکت حداکثری پرداخت و گفت: شرکت در انتخابات اظهار پشتیبانی، قبول و اعتماد به نظام است.

وی ابراز کرد: علاوه بر رهبری جامعه که مسیر را برای افراد روشن می کند، مسئله مردم اهمیت دارد و از ین رو، دشمن معیار اقبال و حضور در صحنه و یا عدم آن را مدنظر قرار می‌دهد و نسبت به این مسئله حساسیت خاصی دارد.

 

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان به اعتقاد و نگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب به جایگاه مردم در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، وقتی حضور در صحنه ضعیف شد، مشروعیت نظام دچار تزلزل می شود و این امر، همان چیزی است که با هیچ مسئله دیگری قابل جبران نیست و دشمنان این هدف را دنبال می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با اشاره به اینکه از منظر دیگر برخی از مواقع مشورت رهبری نظام با آحاد مردم لازم می آید، اظهار کرد: در کنار هر حقی، وظیفه ای هست و مشورت از جمله همان وظایف می باشد. بنابراین، وقتی این امر یک مشورت محسوب می شود، حضور حداکثری را اقتضا می کند و از این رو شایسته است که همه واجدان شرایط به مسئله مشورت با ولی امر توجه کنند.

 

انتخابات، تعیین سرنوشت خود و دیگران است

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه انتخاب در اختیار انسان است و قطعا سرنوشت خود و دیگران را رقم می زند، انتخاب نادرست بنی صدر را مصداقی در تعیین سرنوشت خواند که به نظام ضربه زد.

وی اظهار کرد: به واسطه زندگی مشترک در این دنیا و اثرگذاری اعمال افراد بر یکدیگر، انتخابات یک تعیین سرنوشت و مسئله ای مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه به نقش انتخابات در خنثی کردن توطئه های دشمن اشاره و نسبت به عدم شرکت در انتخابات از تعبیر «کافر نعمت» یا همان کفران نعمت استفاده کرد.

 

بدون نظام نمی توان زندگی اسلامی داشت

وی با بیان اینکه تشکیل حکومت اسلامی آرمان همه انبیای الهی است و ۱۱ امام معصوم در همین راه شهید شده اند، گفت: همه انبیای الهی هدفی همراه با سیاست و اداره جامعه داشته اند که بدون تشکیل حکومت امکان نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه، با بیان اینکه رسیدن به نقطه کمال و پیاده کردن اسلام به طور کامل جز با تشکیل حکومت امکان پذیر نیست، اظهار کرد: همه باید اسلام را به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته بشناسیم و اگر بخواهد یک «راه زندگی» معرفی شود بدون حکومت انجام پذیر نیست.

وی ابراز کرد: به عبارتی، می توان مسلمان بود اما بدون نظام نمی توان زندگی اسلامی داشت و به همین علت، نظام باید به طور حداکثری حمایت شود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه راه منحصر به فرد برای محو و شکست باطل چیزی جز یک نظام الهی نیست، گفت: موقعیت و عزت جهانی امروز به واسطه داشتن نظام است و گرنه این جایگاه وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی نسبت به اول انقلاب بسیار قوی تر و در مقابل، آمریکا ضعیف تر شده است، گفت: دشمن در حد اعلای توان در مقابل ما قرار دارد، زیرا شاهد نابودی هستی خودش از سوی اسلام دارای حکومت است.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه طبق بیان سید جمال الدین اسدآبادی، اسلام، جهاد و شهادت دارد و جهان اسلام با این دو سلاح بر غرب پیروز می شود، راه شکست غرب را حکومت اسلامی عنوان و یادآور شد: ایمان و مقاومت، طرح نظام اسلامی ایران است که امروز در یمن، سوریه، غزه، لبنان و... وجود دارد و با این مسئله، نابودی مفتضحانه دشمن را شاهدیم.

 

توصیه ای برای شناخت اسلام ناب و سیاسی

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در پایان همچنین خطاب به طلاب جوان گفت: اگر می‌خواهید اسلام ناب، اصیل و سیاسی را بشناسید، علاوه بر تحصیل جدی، کتاب ها و گفتار امام راحل، مقام معظم رهبری، شهیدان بهشتی، مطهری و صدر را به دقت بخوانید و یادداشت کنید، زیرا تابلوی زیبایی از اسلام را پیش چشم شما قرار می دهد.

گفتنی است، این نشست مجازی به همت کانون نظام اسلامی معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی، مدیریت اساتید معاونت آموزش، مدرسه علمیه سطح چهار فقاهت و سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها